5.nap (Fehérje)

Hát nem véletlenül ez a kedvenc napom...

A tegnapi nap túlélése után tudtam, hogy ma a Kánaán vár rám. Különösen fontos volt a mai nap, mert a viszonylag hosszasabb pihi után ma újra dolgoztam is, így kellett az energia. A gyümölcsnapról még annyit, hogy kifejezetten utálni fogom, az ziher.

De akkor a mai (pontosabban ugye tegnapi) napról. Szép nap volt, leszámítva a vihart ami elválasztotta egymástól a napos időszakokat. A reggel kutyasétával és 2 körtével indult, de nem is az volt a nap lényeges része, hanem ami a kutyaséta után jött: A közös főzés Judittal. Egyszerűen remek volt (mármint nekem, mert szegényt szerintem halálra idegesítettem az olyan kérdésekkel, mint: az miért kell bele, azt miért így, meg stb.).

De akkor térjünk is át a legfontosabb dolgokat.

Ebéd

Pulykapörkölt, ahogy "nem kéne"

Hozzávalók 2 fő részére: (kb. 500 kcal)
olívaolaj (na pl. ezt nem kéne, mert zsírral kőne, de egyrészt diéta van, másrészt meg nem volt itthon zsír)
0,5kg pulykamell (a normál pöri ritkán áll csak mellből)
1 fej hagyma
2 kk pirospaprika
2 paradicsom
1 paprika
ízlés szerint erős paprika, vagy erős pista

0,5 dl vörösbor



1. Pörkölt alapot készítünk (vagyis a gyengébbek kedvéért - mint pl. én):A húsra kérget pirítunk, majd kivesszük a serpenyőből. Ugyanabba a serpenyőbe belehelyezzük a hagymát és megfonnyasztjuk majd a tűzről lehúzva hozzákeverjük a pirospaprikát.
2. Ezután újra hozzáadjuk a húst és a sót majd fedő alatt kb. 10 percig pároljuk.
3. Végül hozzáöntjük a vörösbort és kb. fél órát főzzük.
Normál esetben galuskát ajánlanék hozzá, de így mi csemege ubival és tejföllel ettük és higgyétek el, hogy így is nagyszerű volt.


A délután nagy részét munkával, kisebb részét pihenéssel és az esti meccsre lélekben felkészüléssel töltöttem, míg el nem érkezett a meccs időpontja, ami előtt azért még elfogyasztottuk az isteni vacsinkat.


Vacsora

"Extra" tejszínes hús (máskor tejszínes-mustáros-tésztás-ubis)

Hozzávalók 2 fő részére: (kb. 700 kcal)
40 dkg pulykamell v. csirkemell
40 dkg gomba
1 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
4 dl tejszín
2 tk mustár
1 kis üveg csemege uborka (mi ehhez a fajta ételhez mindenképpen a kemény típusú uborkát ajánljuk)
egy kis olaj (olíva)
só, bors ízlés szerint

Ez pontosan az az étel, amit életem során már nekem is sikerült egyszer majdnem teljesen egyedül is elkészítenem, mert igencsak gyakori csemege ez nálunk és nagyon szeretjük. Ezúttal azonban rábíztam a profira, mert biztosra akartam menni.

Elkészítése:
1. A húst és a hagymát kockára vágjuk, majd az olajon együtt megpirítjuk, ezután fedő alatt kb 10 percig hagyjuk párolódni amíg megfelelő mennyiségű levet nem enged.
2. Amíg párolódik feldaraboljuk a gombát és az uborkát kb. egyforma vastag szeletekre (a tönköt is felvágjuk)
3. Hozzáadjuk a gombát, sózzuk borsozzuk és fedő alatt tovább pároljuk még kb. 5 percig. Mi úgy szeretjük, ha a gomba kicsit roppanós marad és nem fő meg túlságosan. Aki azonban "csoffadtan" szereti az párolja ennél tovább.
4. Amikor ezzel megvagyunk hozzáöntjük a tejszínt és a mustárt és belepréseljük a fokhagymát (nem véletlenül csak itt adjuk hozzá a fokhagymát, ugyanis azt szeretnénk, hogy megmaradjon az intenzív fokhagyma íz). Várunk amíg ez egyet forr.
5. Miután újra felforrt levesszük a tűzről és hozzákeverjük a feldarabolt csemege uborkát.

+1 : Amennyiben nem lennénk diétán most kevernénk bele a nem túlfőtt orsó tésztát. Tésztával egyrészt jobb lesz, másrészt amikor kihűl, nem kell újra felmelegíteni, mert van egy isteni hideg tésztasalátánk. (Amúgy mi így sem melegítettük újra. Mivel a két étel egyszerre főtt és ezt csak vacsira ettük meg, így kihűlve ettük - higgyétek el, így is mennyei!)




A vacsora után végignéztem életem egyik legizgalmasabb meccsét, amit a hülye hollandok tettek sokkal izgalmasabbá, mint amennyire kellett volna. A védelem időnként hajmeresztő dolgokat csinált (bár tudtuk, hogy ez a csapat leggyengébb pontja, de mégis). A lényeg viszont, hogy 32 év után újra döntős Hollandia és én végre, 18 évnyi masszív szurkolás után - látni fogok egy VB döntőt a hollandokkal. Igaz, hogy nem játszottak olyan szépen, mint két éve, vagy négy éve, vagy mint a selejtezőkön, de a lényeg, hogy bent vannak.

HAJRÁ HOLLANDIA !!!!!

Holnap folytatódik a 90 napos diéta és a blog.

U.i.: A gyümölcsnap és a salaktalanító tea tegnap valóban megtette a hatását. Tegnap úgy kisalaktalanított, hogy csak na... Szóval mindenki óvatosan ezzel.

Üdv

Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése