69. nap keményítő

2010. szeptember 20. (hétfő)

Ma reggel is korán kellett kelni, hisz várt rám a torna. A fizikoterápia után hazajöttem és tízóraira ettem egy kis tócsnit. (Hála Juditnak és kitartó recept kutatásainak, egyre több kellemes élmény ér keményítő napon!) Evés után rögtön be az egyetemre, ahol átnéztünk pár korábbi irományt, majd meghallgattam a marketing előadást, végül egy kisebb Aldi-látogatás után hazatértem.
Itthon egy nagyon finom ebéd várt rám, mégpedig hús nélküli rakott kel. A nap további programja Marshall sétáltatásból és a következő napra történő rápihenésből állt, ugyanis másnap egy honlap gatyába rázása szerepelt a programban. receptek később


Tócsni

Hozzávalók (2 személyre):
6 db kisebb krumpli (2db lepényenként)
olíva olaj
2 ek. keményítő
2 gerezd fokhagyma
só, bors
a tetejére pirospaprika


A nyers krumplit lereszeljük, zúzott fokhagymával, sóval, borssal ízesítjük. Hagyjuk hogy engedjen egy kis levet , belekeverjük a keményítőt, és nagyon forró serpenyőben minimál olajon (vagy akár olaj nélkül) lapos lepénnyé nyomkodjuk mindkét oldalán jól átsütjük. Pirospaprikával megszórva tálaljuk.



Hús nélküli rakott kel


Hozzávalók:

1 kis fej kelkáposzta
1 répa
5-6db gomba
1 fej vöröshagyma
1 paprika
főtt rizs
só, bors
olaj

Felkockázzuk a vöröshagymát, a paprikát, a gombát és a sárgarépát.A rizst feltesszük vegetás vízben főni. A kelkáposzta leveleket enyhén sós, forró vízben 15 percig puhítjuk.
Serpenyőben olajat hevítünk, beledobjuk a zöldségeket és megpároljuk, majd a főtt rizzsel összekeverjük. Egy hőálló tálat kiolajozunk, beletesszük néhány kelkáposztalevelet és rákanalazzuk a rizses tölteléket, majd jön a következő réteg kelkáposzta és töltelék, addig amíg el nem fogynak az alapanyagaink. 15 percre 180 fokos sütőbe tesszük.







Holnap folytatódik a 90 napos diéta és a blog.

Üdv

Attila

3 megjegyzés:

  1. Ma ezt a tócsnit csinálom ebédre :) most lett kész az első,.. nem is néz ki rosszul :) majd megmondom milyen volt, még sosem ettem ilyet,....

    VálaszTörlés
  2. Húúú, ilyet én is készítettem kétszer is! A legelső piszok sótlan lett, szerencsére megkóstoltam és még időben orvosolni tudtam a hibát...:D
    Egyébként nekem bejött, csak ne lenne olyan macerás lereszelni a krumplit vagy ez csak nekem okoz nehézséget?! :P :D

    VálaszTörlés
  3. Jaj, ilyenkor, úgy izgulok, hogy ízlett-e...:D

    Hát igen, krumplis kajánál a sózás rizikós tud lenni, én is állandóan kóstolom és kóstolgattatom az ételt. Ráadásul mekkora különbség van só és só között... :D

    VálaszTörlés