103. nap Régóta nem írtam már, de most pótolom

2010. október 25. (hétfő)

Nagyon röstellem magam, amiért az elmúlt héten komolyan hanyagoltam a blog írást. Megvoltak ugyan az indítékaim, amiért ezt nem tettem, de ettől még szégyellem magam.

Amúgy nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy most hogy ismertebb és olvasottabb lett a blog, valamit kéne még tennem, ami esetleg érdekesebbé, jobbá, használhatóbbá teszi azt. Ezért is illesztettem be egy kis kereső mezőt a jobb felső sarokba, így ha pl. ha valakinek van valamilyen alapanyaga, de nem tudja, hogy mit is kezdjen vele, akkor elég csak beírnia a blog keresőjébe és rögtön kaphat pár recept ötletet annak elkészítésére.

Ezen felül szeretnék majd minden héten egy-egy új szavazást kitenni, mégpedig arról, hogy az egyes ételeket hogyan értékelitek. Így egy bizonyos idő után ki fog alakulni, hogy egy egytől ötig terjedő skálán hogyan értékeltetek egy bizonyos ételt, ami további segítséget fog nyújtani a diétás receptet keresőknek.

De akkor nézzük meg az elmúlt egy hét eseményeit. Előre szeretnék szólni, hogy ebben a posztban nem lesz recept, de a következőben többet is meg fogunk osztani (csak Juditnak haza kell érni, mert Ő a receptek tudója). Vagyis kb. este 8-9-kor új receptekkel jelentkezünk.

Akkor a múlt hét:

2010. október 20. szerda
Mint azt írtam is korábban, igyekszem ahhoz tartani magam, hogy minden nap többször eszem keveset, így reggelire egy banánt ettem, ebédre spenót bundáskenyérrel (recept lesz), később: maradék spenót egy szelet bundival, vacsorára pedig nagyon kis mennyiségű melegszendvics volt (egy normál szelet félbe vágva pick paprikás góliát szalámival és sajttal).

2010. október 21. csütörtök
Ez a nap különösen fontossá vált az életemben, ugyanis komoly szakmai elismerést kaptam három diáktól. A napom a szokásos rendben indult, felkeltem és reggeliztem egy banánt. Csütörtökönként normál esetben 9:30-ra megyek az egyetemre, tartok két gyakorlati órát, majd 12:30-tól 14:00-ig a fogadóórámon unatkozom, miután kijavítottam a gyakorlaton készült beadandókat és frissítettem az eredményeket. Ma azonban nem így történt a dolog. Ugyanis három fiatal (köztük egy korábbi és egy jelenlegi tanítvány) látogatott meg, hogy legyek az országos média diákversenyre készülő csapatuk felkészítő/konzulens tanárja (annak ellenére, hogy ugye tanár még nem vagyok, csak PhD hallgató). Ezt természetesen én nagyon nagy örömmel vállaltam el és rögtön bele is vetettem magam a csapat ügyeibe.
Hazaérkezésem után, fél 3 felé ettünk egy adag szójás-vegyes zöldségcsodát ami egyben a későbbi ételem is volt (rizs nélkül). Vacsorára pedig egy fehérje napon is elkészíthető desszertet, mákos-vaníliapudingot ettünk meggybefőttel. Ez elsőre furán hangzik, de majd a receptet olvasva ti is meglátjátok, hogy nagyon finom ételről van szó.

2010. október 22. péntek
Fontos megjegyezni, hogy a 90 napos diéta önmagában csak a fogyásban segít, a súly megtartásához azonban életmód váltásra is szükség van. A diétánk után az unokanővérem mondta azt, hogy ő úgy hallotta, hogy ez a diéta azért nem ér sokat, mert miután véget ért és az ember visszatér a "normális" táplálkozáshoz, akkor újra visszaszedi a leadott kilókat, sőt néha még többet is. Erre én azt reagáltam, hogy amennyiben az ember bármilyen diéta után visszatér ahhoz az életmódhoz amit korábban folytatott és aminek hatására meghízott, akkor miért csodálkozik azon, ha újra meghízik? Ezért nem értettem azokat a diétákat amelyek azt hirdetik, hogy ez után a diéta után nem fog az ember visszahízni. Ha ugyanúgy helytelenül táplálkozik, ugyanúgy vissza fog hízni. Ez így működik.

A sztori lényege, hogy mi úgy döntöttünk, hogy a súlyunk és az egészségünk megőrzése érdekében több módon is változtatunk az életmódunkon. Az egyik a korábban is leírt és folyamatosan hangsúlyozott napi többszöri étkezés, a másik pedig, hogy ha nem is 4 naponta, de heti rendszerességgel tervezzük a gyümölcsnap megtartását. A választásunk azért esett péntekre, mert aznap Szekszárdon oktatok, így az étel szállítás is így oldható meg a legkönnyebben. Ugyanis 2-3 banánt, vagy más gyümölcsöt könnyedén magammal tudok oda is vinni. Ma ugyan nem voltam ott, mert Szekszárdon ezen a héten van az őszi szünet, de a gyümölcsnapot megtartottuk. A harmadik terv, a havi egyszeri folyadék nap.

2010. október 23. szombat
Nem sok minden történt. Reggeli: mézes kukorica pehely tejjel (gyüminap után szerintem nem fogok gyümölcsöt reggelizni). Ebéd: Szilvakrémleves és mézes-chilis csirkemell. Köztes étkezés: a maradék mézes-chilis csirkemell. Igazi vacsora nem volt, ugyanis kutyás ismerőseink jöttek ma hozzánk Csilla barátnőnk születésnapját ünnepelni. Itt kicsit bűnöztem, ugyanis megittam 3 búzasört (ez kb. 750 kcal) és ettünk chipset is, ami elvileg kifejezetten tilos. Jól éreztük magunkat amit az is mutat, hogy a szülinapos csak fél 3-kor ment haza.

A mai napon volt egy MÉRLEGELÉS is, amit ezentúl minden héten szombaton szeretnék elvégezni, annak érdekében, hogy kiderítsük, hogy az itt leírt életmód valóban alkalmas-e a súly megtartására. Ne felejtsük, hogy az utolsó mérlegelésem pontosan 8 nappal korábban pénteken volt, ráadásul egy hosszasabb betegeskedés után, így nem várt eredményt hozott a mérlegelés. Én minimum 82 kg-ot vártam, ehelyett ezt mutatta a mérleg:

Vagyis sikerült megőrizni a diéta befejezését követő súlyomat, ami sokkal jobb, mint amit vártam. Amúgy érdekesség, hogy én igyekszem azért folyamatosan mérni magam és még sosem mértem 82 kilónál többet.


2010. október 24. vasárnap
Az előző nap miatt elég későn keltem, ezért későn is reggeliztem (1 nagy banán). A reggeli után irány Kökény, ahol két autó összesen 8 kereke várt rám. A kerékcserék után otthon ebédeltem, méghozzá sült pulykacombot szalvétagombóccal (ennek le fogom írni a receptjét, mert zseniális kaja és szénhidrát napra is elkészíthető) és egy, a pulyka szaftja alatt sült zöldségekből készült (vadas jellegű) mártással. Köztes étkezés kimaradt, mert nagyon későn is ebédeltem, a vacsi pedig Judit otthonról hozott kocsonyája volt (ezt is közzé fogjuk tenni, mert egy különlegesen finom kocsonyáról van szó.)

A mai napomat már a második, a recepteket is tartalmazó bejegyzésben fogom leírni. De még előtte közzé teszem az oldal első szavazását.

Mindjárt folytatódik a 90 napos diéta utóéletét leíró blog.

Üdv

Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése