Miért is csináltam blogot?

2010. október 19. (kedd)

Egy fórumon tették fel nekem ezt a kérdést (nem rossz szándékból, hanem valóban komolyan), ami elég kézenfekvő és én is sokat gondolkodtam már rajta. Mindenek előtt fontos megjegyeznem, hogy ahogy már korábban is írtam, én marketinges vagyok, mégpedig online marketinggel foglalkozom (nem űzöm, hanem PhD hallgatóként kutatom és oktatom). Az online világban már egy ideje így elmélyedtem és talán ezért érdekelt, hogy miképpen lehet bizonyos dolgokat elérni, megcsinálni. Így ez egyfajta kísérlet arra, hogy egy ilyen "réspiacon" miképpen lehet egy blogot ismertté tenni, hogyan lehet felhívni iránta a figyelmet. Legalábbbis ez volt a kezdeti koncepció, amit azonban teljesen elhanyagoltam. Mindössze két linkgyüjtő helyre regisztráltam be az oldalt és a keresőmarketingre sem fordítottam túl sok időt. Amikor kb. a 70. naphoz értem, akkor kezdett újra előkerülni ez a szempont. Keresőbarátabbá tettem az oldalt és a "90 napos diéta blog" szókapcsolatra optimalizáltam (ha ezt így beírod a keresőbe az első 10 találat között adja ki a gugli, ami komoly eredmény egy 4 hónapja létező oldaltól, ahol még reklámok sincsenek és ezért találjátok minden bejegyzés végén a holnap folytatódik a 90 napos diéta és a blog mondatot). Tehát ez volt az egyik, a kisebb jelentőségű rész (bár nem kizárt, hogy némi koncepció beiktatásával akár egy online marketing cikk is készülhetett volna belőle, de sajnos ehhez nem kezdtem el elég korán az adatgyűjtést).

A másik és egyben fontosabb indok a segítségnyújtási szándék volt. Mivel én ugye kutatói vénával vagyok megáldva és meglehetősen involvált voltam a diéta kérdésben (lévén, hogy 95 kg voltam, ami számomra túl sok volt) így nagyon sok időt fordítottam az egyes diéták megismerésével. Miután kiválasztottam(tuk) a 90 napos diétát rájöttem, hogy viszonylag kevés olyan hely van, ahol ízléses módon találhatok recepteket. Ráadásul amikor találtam, sokszor az sem felelt meg az ízléemnek, vagy nem is voltak igazán 90 napos receptek (a mindmegettén is sok olyan recept van, ami nem túl jó). Ezen felül sok olyan receptet találtam, amelyekhez nem lehett minden hozzávalót megtalálni Pécsen. Ezért is döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy olyan oldalt, amelyik viszonylag egyszerű, mégis érdekes, ízletes ételeket tartalmaz, amelyek ráadásul olyan hozzávalókat tartalmaznak, amelyek a legtöbb hiper, vagy szupermarketben megtalálhatóak. Ha megnézitek a recepteket a legkülönlegesebb étel közöttük a tofu (ami ma már egyáltalán nem különleges). Így tehát a cél a segítségnyújtás volt az olyanoknak, mint amilyen én is lennék, ha nem lett volna mellettem egy csodálatos szakácsnő.

Üdv

Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése