90 napos, ahogy mi értelmeztük

Felmerült néhány kérdés a 90 napos diétával kapcsolatban , amire azt hiszem egyszerűbb, ha egy bejegyzésben válaszolok.

Nos, kezdjük azzal, hogy mielőtt belevágtunk a fogyókúrába számtalan fórumot, weboldalt végigböngésztünk ( pl.: mindmegette.hu, 90naposdieta.hu, 90daysdiet.net) és kölcsönkaptunk egy jó kis könyvet is (http://www.libri.hu/konyv/90-napos-dieta.html).

Ezek alapján mi így értelmeztük a módszer lényegét:

Minden délelőtt gyümölcsöt kell fogyasztani, de egy órával ebéd előtt már nem szabad magunkhoz venni többet. (Kivéve persze gyümölcs napon.)
Illetve, ha banánt eszünk, akkor figyelni kell a mennyiségre, napi 3 darabnál többet nem lehet (legalábbis nem nagyon kéne) enni, a magas kalória- és cukortartalma miatt.

Ati naponta ötször étkezett, ez délelőtt kétszeri gyümölcsöt, illetve ebéd és vacsora között egy kevés ebéd maradékot vagy friss salátát jelentett. (Én csak napi négyszer ettem, mert a délutáni edzésekre nem túl okos dolog teli hassal érkezni... :-) )

Célszerű naponta 2-3 liter cukormentes folyadékot, lehetőleg vizet bevinni a szervezetünkbe.

Fehérje napon állati eredetű fehérjét kell magunkhoz venni (húst, halat, tojást, tejtermékeket) nyers, friss salátával. (Mi olykor ettünk egy kis savanyúságot is.) Napi egy-két szelet kenyér is fogyasztható.


Keményítő napon bármilyen zöldségféle, hüvelyes, rizs, köles, gersli-árpagyöngy, csicseriborsó fogyasztható sülve vagy főve, nyers, friss salátával vagy savanyúsággal, és megengedett napi egy szelet kenyér.

A szénhidrát nap a tésztaféléké, a (pék)süteményeké és ekkor is lehet nyers, friss salátát enni.
A sütik krémjei persze tartalmazhatnak bőven fehérjét, így azzal érdemes csínján bánni.

Amit mi bármelyik nap használtunk az a gomba és a tofu. Még a diétával kapcsolatos szakácskönyvekben is van eltérés, hogy kizárólag fehérje napon vagy fehérje, keményítő, szénhidrát napon is felhasználhatóak-e. Mi ez utóbbi mellett tettük le a voksunk.
Továbbá nem kategorizáltuk be a paradicsomot, a paprikát, a hagymaféléket, a spenótot, a spárgát, az olívabogyót és a kapribogyót sem, illetve sütéshez-főzéshez is használtunk mézet és gyümölcsöket. Bármilyen napon fogyasztottunk nyersen zöldségeket, igen, néha még gyümölcsnapon is, amikor már nem ment le a gyümölcs, ennyi engedmény olykor járt.

Leves, a hivatalos álláspont szerint fehérje napon fogyasztható 2 deci tészta nélkül, a főétkezés után.
Mi viszont előételként fogyasztottuk és nem csupán fehérje napon.
Fehérje napon ettük a húslevest-tészta és zöldségek nélkül, mondjuk a húsleves alapú hagyma levesből nem piszkáltuk ki a hagymát.
Keményítő napon ettük a hüvelyesekből készült leveseket-tészta és hús nélkül, bizonyos leveseket (pl.: csülkös bableves) elkészítettem már fehérje napon és a húst még aznap kiettük belőle.
Szénhidrát napon olykor ettünk "tésztalevest", az instant Smack-féléket, mondjuk ilyenkor nem volt 2. fogás.

Vannak, lesznek a blogon olyan receptek, amikben oda nem illő alapanyagok vannak. Pl.: brokkolis-paradicsomos tészta. Ezek jelentették számunkra a változatosságot, mert beleőrültem volna a paradicsomos, grízes, mákos, diós váltogatásába... Az ilyen recepteknél igyekeztünk felhívni a figyelmet, hogy nem "szabvány" étel, de biztosan előfordult néhánynál, hogy kimaradt a figyelmeztetés.

Mivel mindketten elég édes szájúak vagyunk, ezért minden nap (kivéve gyümölcsnapon) bűnöztünk is egy picit: naponta engedélyeztünk magunknak (már amennyiben nem édes volt az étel) egy Túró Rudit vagy 2 kocka étcsokit. Igazából, azzal érveltünk, hogy mi amúgy sem fogyasztjuk el azt a napi egy-két szelet kenyeret, ami megengedett lenne... :-)

Sok helyen figyelmeztetnek arra, hogy emellett a diétánál a vitaminokat és ásványi anyagot pótolni kell, ezért szedtünk mellette multivitaminot, illetve pezsgőtablettáztunk. A dm-ben elég jó áron lehet kapni őket és az ízük sem borzasztó.

Mind emellett elengedhetetlen a mozgás, nem csak a formásodás miatt, hanem mert segít az anyagcserében, segít feszesebbé tenni a bőrt és szívünket-lelkünket megerősíthetjük. :-)
Nálunk ez úgy alakult, hogy Ati 2 naponta futni járt, én napi 2-3 spinning edzésre jártam- tudom, ez kicsit extrém, de országúti biciklizésre készültem és kellett a megfelelő kondi.


Nálunk ezek voltak a "szabályok" és beváltak. Lehet mondani, hogy nem így kell csinálni, de nekünk működött.

31 megjegyzés:

  1. Kérlek mondjátok meg a súly megtartás titkát! :)
    A lefogyás jól megy, de hogyan fogom megtartani, mert én életvitel szerűen gondoltam csinálni, nem "gyorsan ledobok 20 kilót"
    Kíváncsian várom a választ, üdv. Judit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit!

    Örülök, hogy jól haladsz a diétával!

    Mi így tartjuk a súlyunkat: hetente 3x legalább 1 órát intenzív mozogás, napi min. 3 liter folyadék (ez nekem általában ásványvíz, cukormentes gyümölcs-, gyógynövénytea), igyekszünk rendszeresen enni,(a reggeli továbbra is banán/körte), illetve hetente gyümölcs-nyers zöldség napot is tartunk.
    Ajánlom figyelmedbe, ezt a bejegyzést: http://90naposati.blogspot.com/2010/10/97nap-folytatas-tippek-trukkok-90-napos.html

    További sok sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Egészen eddig vacilláltam, hogy belevágjak-e vagy sem, de a blogotokat látva és olvasva, úgy döntöttem, holnapután nekikezdek. 7-8 kiló felesleg van rajtam, de boldog leszek -5tel is :)
    Örülök, hogy őszintén leírtátok, ha bűnöztetek és a "csalós ételek"-et is megosztjátok!
    Ha bármilyen kérdésem lennem fordulhatok Hozzátok?

    üdv: Vivien

    ui.: Csodásan néztek ki a képeken, grat Nektek!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Vivien!

    Örülök, hogy megadtuk a végső lökést! :)

    Természetesen, ha bármilyen kérdésed van, igyekszünk válaszolni.

    Nagyon sok sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  5. én még akár hányszor próbáltam mindig bevált, és jobban is éreztem magam tőle

    VálaszTörlés
  6. sziasztok.. én 2 hete kezdtem a diétát , mindent betartva ( kb 5 kg felesleggel) és 2 het után 1 kg se ment le rolam ... :( továbbra is kitarto vagyok, de elkeseredett.. nem tudtok tanácsolni vlmit hogy a mérlegen is legyen látszata a diétának, ill hány kg az ideális hetente?

    elöre is köszi : Sziszi

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Semmiképpen se keseredj el! Mivel 5kg a felesleged, még bőven van ideje beindulni.
    Ideális súlycsökkenést nem tudok Neked mondani, én 7kg-tól szabadultam meg a 90 nap alatt, az 1. hónapban 1,5kg ment le.
    Az első kérdésem az lenne, hogy mennyi folyadékot viszel be? És milyen formában, azaz ásványvíz, tea, esetleg üdítő?
    A második, hogy végzel-e bármiféle testmozgást?

    üdv: Judit

    VálaszTörlés
  8. igen, rengeteg cukormentes teát ill vizet iszok, ( napi 2 l is ) és igaz mostanában kevesebbet, mivel tanulok, de amint tudok futok, lovagolok , táncolok... ezért sem értem a dolgot :(

    VálaszTörlés
  9. :( Mérd meg Magad centikben, folytasd a diétát még 2 hétig és figyeld, hogy történik-e változás. Próbáld meg az innivalót napi 3 literre feltornázni, mert normál esetben is kell minimum 1,5-2l, fogyókúra alatt célszerűbb ezt 3-4l-re emelni.
    Drukkolok, hogy beinduljon a fogyás!!!

    VálaszTörlés
  10. :D köszi szépen a tippeket..igyekszem

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok...:)
    Jó látni hogy nem én vagyok az egyetlen aki azért változatosabban főz, mint natúr csirke, főtt tojás...paradicsomos pizza...viszont..
    én már másodjára fogok neki állni és most azért szigorúbban szeretném csinálni, kaptam egy 90 napos diétára alapuló könyvet, amit ti is mondtatok ám meglepődve láttam hogy a rizst szénhidrát napra írja. Utána néztem a könyvön kívül semmilyen másik leírásban nem ezt láttam, mindenhol keményítő napra írja...akkor most szerintetek hogyan is van ez??? nem szeretném ha emiatt nem lenne sikeres...
    köszönöm előre is

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Na igen, ezen mi is meglepődtünk... a rizs keményítő napra való, sehol máshol nem is találkoztunk vele szénhidrátként.

    Sok sikert és kitartást a diétához!

    VálaszTörlés
  13. Rendben :)
    köszönöm a segítséget!

    Köszönöm remélem lesz :)

    Üdv:Zsu

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!
    Én egy hónapja csinálom a 90napos diétát! Volt már víznapom is!Eléggé hozzászoktam az étkezéshez, mert nem kell éheznem!
    NEm vagyok benne biztos, hogy jól csinálom-e:D?
    175cm magas vagyok, most jelenleg 701kilo. 65kilo az álmom, vagy alatta...:)
    Fehérjenapon húst szoktam enni, sült csirkecombot, csirkemellet, virslit...
    Keményítőnapon rizst, vagy sültkrumplit, ma mondjuk paprikás krumplit ettem
    Szénhidrátnapon pizzát, milánói makarónit ettem 2*(sonkás), krumplis tésztát, sütiket
    NEm tudom, hogy jó-e így?
    Olvastam, hogy fehérjenapon felvágottakat is lehet enni... Szénhidrátnapon mondjuk krumplis, túrós, sajto-tejfölös, carbonara spagettit, ilyesmiféléket nem lehet enni?
    KÖSZÖNÖM válaszotokat előre is!
    Puszi:Erika
    (Monjduk már fogytam 4kilot)

    VálaszTörlés
  15. Szia!

    Igen, fehérje napon mehet a sajt, felvágott, tejföl, tejszín, tojás meg a húsok. Keményítőn krumpli, rizs, köles, gersli és mindenféle főtt meg sült zöldséget lehet enni. Szénhidrátnapra valók a tészták, péksütemények, 1-2 szelet süti, 2-3 gombóc fagyi.
    Elvileg a túrós, sajtos-tejfölös és tejszínes, krumplis tésztákat kerülni kellene szénhidrátnapon, DE egyszer-egyszer simán belefér és ha így is fogysz, akkor pláne nem gond. Legfeljebb, ha stagnálni kezdesz, akkor szigorítasz. :)

    További sok sikert és kitartást! :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Judit!

    Nagyon szépen köszönöm a válaszod!
    Még egy kérdés:$ Akkor milyen tésztákat ehetek szénhidrátnapon?

    VálaszTörlés
  17. Kedves Erika!

    Paradicsomos, gombás, hagymás tészták, palacsinták, pirog... itt vannak a blogon található szénhidrát receptek, érdemes hátrébb lapozni, mert ahogy elnézem mostanában főleg sütiket tettem fel: http://90naposati.blogspot.com/search/label/sz%C3%A9nhidr%C3%A1t%20nap
    remélem, találsz köztük jó ötletet.

    VálaszTörlés
  18. Kedves Judit!

    Február 1-től indítjuk mi is a "90 naposunkat", viszont van egy dolog, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni... A párommal reggelente általában felvágottat, vajat, zsömlét, paradicsomot reggelizünk, és most még nem tudom, hogyan szoktassam át a reggeli gyümölcsevésre, főleg úgy, hogy nem nagyon szeretjük a gyümölcsöket. Ez némi galibát fog okozni a gyümölcsnapokon is, attól tartok. Van esetleg valami jó ötleted erre?

    Válaszodat köszönöm,

    Ilona

    VálaszTörlés
  19. Kedves Ilona!

    Ez eleinte Atinak is nehézséget okozott, azonban a végére egészen megszerette a gyümölcsöket, nála leginkább a körte és a banán vált be no meg a sült alma... (http://90naposdietareceptek.blogspot.com/2011/03/sult-alma.html)
    Ha nagyon nem megy, akkor még mindig a nyers saláta lehet a megoldás. Ráadásul a paradicsom majdnem gyümölcs, az uborka meg szinte csak víz...:)
    Nem tudom, hogy a gyümölcslevekkel hogyan álltok..., van olyan ismerősöm, aki gyümölcsöt enni nem eszik, de a 100%-os gyümölcsleveket liter számra issza, akár ez is lehet egy kis kapu.
    Jobbat, sajnos, nem tudok ajánlani. :(
    Nagyon sok sikert kívánok:
    Judit

    VálaszTörlés
  20. Ohh, ubival és paradicsommal szerintem elleszünk, a gyümölcslevekkel sem lesz gond :) Köszönjük szépen! :)

    VálaszTörlés
  21. Igazán nincs mit! :)
    Majd várom a fejleményeket! Együtt biztosan könnyebb és sikeres diéta lesz! :)

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok!
    Én még csak ma kezdtem el a diétát, úgyhogy még kopog a szemem, jó pár éve csináltam úgy 5 hetet végig, akkor lement rólam 8 kg. Most végig KELL csinálnom és végig is fogom! :)
    A kérdésem a követező lenne, Judit írtad hogy napi 4-szer ettél, leírnád, hogy hogyan? Mármint nekem az uzsonnaidő a nehéz, akkor egyek egy kis maradékot az ebédből? Mennyi időnek kell eltelni a vacsoráig? 4 óra? Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éviii!

      Igen, az ebéd maradék teljesen megfelelő uzsonnára.

      Nekem a napi 4 étkezés végül is úgy jött össze, hogy reggel 6-7 között volt egy adag gyümölcs, majd 10-11 között még gyümölcs, aztán ebéd 13-14 körül és végül a vacsi 19-20 között, attól függően, mikor értem haza edzésről. Ati iktatta be az uzsonnára (16-17) az ebéd maradékát, ami nagyjából mindig fele vagy harmad akkora adagot jelentett, mint az ebéd.
      Remélem, tudtam segíteni. Ha bármilyen kérdésed lenne, írj nyugodtan, legkésőbb még aznap az esti órákban válaszolok.

      Nagyon sok sikert és kitartást kívánok Neked! :)

      üdv: Judit

      Törlés
  23. Üdvözlöm!
    Találtam egy receptet..és nemtudom melyik napra jo.
    A Puliszka az keményítő vagy szénhidrát napokon ehető?

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!

      Szerintem kemènyìtő, legalábbis annak vettük. :)

      Törlés
  24. Sziasztok.Lehet e húslevest enni hús és zöldségek nélkül viszont tésztával szénhidrát napon?

    VálaszTörlés
  25. KÖszi :)Nagyon sokat segit a blog :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök! :) Ha bármi kérdésed van, igyekszem válaszolni, az elkövetkezendő egy hétben kicsit lehet, hogy lassabban reagálok majd, mert csak a szálláson van wifi :)

      Törlés
  26. Szia Judit!
    Véletlenül kerültem erre az oldalra, végigböngésztem, és itt ragadok, azt hiszem :)
    El akarom kezdeni a diétát, kb 8-10 kg kellene, hogy lemenjen. Egy a baj, volt egy achilles műtétem kb 1 éve, és nem merem a futós sportokat erőltetni . Van valami ötleted helyette?
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata!
      Én azt javaslom, hogy kérdezd meg az orvosod, gyógytornászt esetleg egy személyi edzőt, hogy mit ajánl, milyen terhelésnek teheted ki magad. Nekem ilyen jellegű végzettségem nincs, így nem szívesen ajánlanék semmit.
      Judit

      Törlés