Pita

Valami nyavalya levert a lábamról, így a tegnapot ágyhoz kötve töltöttem és csak akkor keltem fel, amikor a lázcsillapító működésbe lépett... de legalább átfutottam jó pár gasztro-blogot és találtam néhány, a 90 naposba remekül beilleszthető receptet. A Rubophen hathatós segítségével sikerült is egyet megvalósítanom.

Aki járt már Görögországban és evett gyros-t, az tudja, hogy köze sincs a nálunk kapható változatához. Ott ugyanis nem "zsebes" pitát használnak, hanem egy sima kör alakút, amit feltekernek és így kerül bele a husi, a sült krumpli stb. (és aki nem tzatzikivel/görög joghurttal kéri, annak ketchuppal és/vagy mustárral szolgálják fel)
Na már most én ennek az autentikus pita receptjére bukkantam fahéj és feta blogjában. Köszönet érte!

Pita (8 darab)
45 dkg liszt
2 tk. só
1 tk. cukor
1 szárított élesztő
4 ek. olaj
3 dl víz


A hozzávalókból tésztát gyúrunk, 8 gombócot formálunk belőle és a duplájára kelesztjük őket. Lisztezett deszkán kistányérnyi nagyságúra (kb. 20 cm átmérőjű) kinyújtjuk a tésztákat és letakarva még 15 percet pihentetjük. Egy teflon serpenyőt felmelegítünk, a pitát villával kicsit megszurkáljuk, majd mindkét oldalukat 2-3 percig sütöm közepesnél kicsit erősebb lángon, amíg szép, világos színe nem lesz. (én pár darabot nem nyújtottam ki és pihentettem, hanem csak úgy a gombóc formából kézzel körformájúra húztam és úgy tettem a serpenyőbe, így kicsit vastagabb lett, de nem rontott semmit az állagán és a fényképen is egy ilyen van)
A kész pitának puhának kell lennie, hogy könnyen fel lehessen tekerni. Konyharuha alatt hűtjük, hogy ne keményedjen meg és utána zacskóban tároljuk, hogy puha maradjon.

Az így elkészült pitát, ha kihűlt le lehet fagyasztani, úgy hogy a piták közé alufólia rétegeket teszünk, hogy ne fagyjanak össze. Evés előtt csak kivesszük a fagyasztóból egy negyed órára, mindkét oldalukat picit megolajozzuk és serpenyőben átmelegítjük. Ha fagyasztásra készítjük a pitát akkor kicsit világosabbra süssük az elősütésnél, hogy a fogyasztás előtti átmelegítéskor ne égett pitát kapjunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése