Gersli

Azóta kacérkodtam már a gersli ( árpagyöngy) főzésének gondolatával, amióta a Jóbarátokban hallottam róla.
( 3. sorozat 4. rész
Chandler:-Egy partira vásárolok.
Janice:-GERSLI?Milyen partin esznek GERSLIT?
C:-Nem mindenkinek olyan előkelőek a barátai,mint a tieid.
J:-Hol lesz a parti?
C:-Itt Chelsea-ben.
J:-Ki tartja?
C:-Egy nő!
J:-Milyen nő?
C:-Chelsea)

Aztán a végső lökést az adta, hogy tegnap a jótékony hatásairól olvastam és ma pont "belebotlottam" a boltban. Itthon aztán vadul netezésbe kezdtem, hogy végülis akkor most ennek, hogyan kezdjek neki. Végül találtam valamelyik angol honlapon egy rizottószerű receptet, amit kiegészítettem még gombával, újhagymával meg karalábéval. És, hogy milyen lett végeredmény? Szerintünk finom és legközelebb megpróbálkozom egy gersli levessel is.

"Gersliottó"

1 bögre gersli
3 bögre víz
2 zöldségleves kocka
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
2 nagy gomba
2 szál újhagyma
1/2 karalábé
olaj

Az olajon megpároljuk a felkockázott hagymát. A gerslit alaposan leöblítjük, majd lecsepegtetjük és a hagymához adjuk. Alaposan elkeverjük, hogy mindenhol érje zsiradék, ezután hozzáadunk 2 bögre vizet, a zúzott fokhagymát, a feldarabolt karalábét és a 2 leveskockát és fedő alatt 30 percig időnként megkavarva főzzük. Félóra elteltével hozzáöntjük a maradék bögre vizet és most már fedő nélkül főzzük újabb 20 percen át. Vajon megpirítjuk a gombát az újhagymával, amit közvetlenül tálalás előtt keverjünk a főtt gerslihez.

1 megjegyzés:

  1. Gersliottó :D
    Viccesen hangzik, de jó lehet!
    Régebben sokat csináltam, és levesbe is főztem, szerintünk finom, + én is hallottam a jótékony hatásairól.
    Kíváncsian várom a következő gerslis receptedet! :P

    VálaszTörlés