Kalács

Katja barátnőmtől kaptam még néhány éve ezt a receptet és különféle töltelékekkel rendszeresen sütögetem is, nem is értem, hogy nem tettük még közzé itt...

Kalács

50 dkg liszt
1 cs. porélesztő
3 ek. cukor
1 tk. só
1 db tojás
1, 5 dl tej
1 dl víz

1 tojás a kenéshez

Töltelék ötletek:
olvasztott margarin+ fahéjas cukor
olvasztott margarin+cukros kakaópor
olvasztott margarin+vaníliás cukor+aszalt gyümölcs (a képen vörösáfonyás van)
mák+ lekvár

A lisztet tálba szitáljuk, aztán kicsit megmikrozzuk. Hozzáadjuk az élesztőport, a cukrot, a sót és összekeverjük. A tejet a vízzel összeöntjük és megmelegítjük, majd fokozatosan adagoljuk a lisztes keverékhez, hozzáütjük a tojást és addig dagasztjuk, amíg a tészta elválik a tál falától. Takarjuk le és 1 órát hagyjuk pihenni.
A bucit osszuk kétfelé, külön-külön nyújtsuk ki, kenjük meg olvasztott margarinnal, kenjük-szórjuk meg a töltelékünkkel. A hosszabbik oldalától tekerjük fel, hajtsuk félbe a "hurkát" és kettes fonással fonjuk be. Rakjuk a tepsibe, és amíg a sütő 190 fokra melegszik, addig hagyjuk pihenni. Mielőtt betennénk, kenjük meg tojással a tetejét. Kb. 15-20 perc alatt megsül.

UPDATE: Elkészíthetjük a sós változatát, abban az esetben csökkentsük a cukor mennyiségét 1 ek.-ra és a sóét növeljük 1, 5 ek.-ra. Tölteléknek különösen ajánlom a sajtos-(medve)hagymás és a fetás-spenótos változatot.

1 megjegyzés:

  1. :)
    Örülök, hogy Nektek is ízlik!
    Bár én időközben kicsit variáltam az összetételen, így került a tésztába olvasztott vaj is, hogy omlósabb legyen a végeredmény. A vizet viszont elhagytam, inkább a tej mennyiségét növeltem igény szerint. Nem éppen egy diétás változat, tudom... ;)
    No meg...ha éppen nem fogyózik valaki, szabad picit bűnözni: a nutellás-mogyoródarabkás változat is mennyei! ;)
    Vagy ami még piszkálja a fantáziámat, az a marcipános-meggyes töltelék... (úgyis maradt pár marcipános szaloncukor...)

    VálaszTörlés