Medvehagymás pogácsa

Tartozom egy vallomással, köztudottan nem vagyok egy jó pogácsa sütő, illetve lennék én, de általában inkább talléroknak kell hívni őket, mert nekem sosem nőnek meg... nem tudom, hogy miért. Anyum (az ő pogijai hatalmasak és finomak) is csak a fejét csóválta, amikor mellettem állt végig és szóról-szóra követtem a tanácsait, mégis csak leveles korongok kerültek elő a sütőből... Aztán megpróbálkoztam Anyós-jelölt elronthatatlan pogácsájával, na nekem azt is sikerült elszúrni, pedig addig a konyhában legjáratlanabb egyednek is összejött... DE most újra próbálkoztam és a legnagyobb meglepetésemre összejött, persze ez nem azt jelenti, hogy legközelebb is megemelkedik, nem bízom el magam. Meg különben is lehet, hogy csak a zsenge medvehagyma miatt történt meg a csoda... mert igen, kezdődik a medvehagyma-szezon, legalábbis a Mecsek már illatozik és zöldellik ettől a finomságtól, így a mai kirándulásunk befejezéseként szedtünk 1 zacskónyit, hogy kreatívkodhassak egyet.

Medvehagymás pogácsa

70dkg liszt
25 dkg margarin
2 kis pohár tejföl
3dkg élesztő
1tk. cukor
0,5 dl tej
1 csapott ek. só ( inkább kóstoljuk meg a tésztát, mert sótól+ízléstől függ, hogy mennyi kell)
1 csokor (kb. 10 kicsi levél) medvehagyma
1 tojás a kenéshez
sajt

A medvehagymát alaposan mossuk meg, csöpögtessük le, majd vágjuk egészen apróra.
Az élesztőt futtassuk meg a cukros tejben. A lisztet a margarinnal, sóval tejföllel és az élesztővel összegyúrjuk. Az első hajtogatáskor szórjuk meg a medvehagymával, majd hajtogassuk még kétszer. A hajtogatások között nem kell várni. Ezután minimum 2 órára tegyük hűtőbe.
Ha kivettük hajtogassuk meg a tésztát még kétszer (most sem kell pihentetni közte), nyújtsuk ujjnyi vastagságúra, rácsozzuk a tetejét, szaggassuk ki, a tetejét először kenjük meg a tojással, majd szórjuk meg sajttal. 180 fokos sütőben pirulásig süssük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése