Szmötyis pulykacomb

Alapvetően ezt a pácot szabadtűzön készülő húsoknál szoktam alkalmazni, de most, hogy felfedeztem a benti füstölést, úgy gondoltam elkészítem ezt a finomságot.

Szmötyis pulykacomb


1 alsó pulykacomb
1 felső pulykacomb
1 fej fokhagyma
1 fej vöröshagyma
4-5 szál snidling- csak mert volt itthon :D
5-6 ág kakukkfű
1 tk. majoranna
1 tk. bors
3 tk. só
1 ek. ketchup
3 ek. mustár
2ek. olaj
2ek. zsír+2 ek. olaj

A füstöléshez:
2ek. rizs
1 ek. Earl Grey szálas teafű

A vöröshagymát apróra kockázzuk, (esetleg ledaráljuk) összekeverjük a zúzott fokhagymával, az apróra vágott kakukkfűvel és snidlinggel, a majorannával, a sóval, a borssal, a ketchuppal, a mustárral és az olajjal. Ez a "szmötyi".
A pulykacombokat kicsit bevagdossuk és alaposan bekenjük a szmötyivel. (Én a bőre alá is szoktam tömködni.)
Egy tepsibe beletesszük a zsírt meg az olajat, rárakjuk a husikat és a maradék szmötyit is ráöntjük. Alufóliával letakarva 180 fokon másfél óra alatt elkészül. Ezután kiszedjük és lecsöpögtetjük, majd a teafűvel füstölt kacsamell receptjénél leírt módon megfüstöljük a húsokat.
Ezután még visszatesszük 200 fokra 10-15 percre , hogy szépen megpiruljon a bőre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése