Pirog

Néhány hete a húgaim sütöttek isteni gombás pirogot, aminek ma elkértem a receptjét és ebédre elkészítettük. Nem csak gombás, hanem egy paradicsomos-kalamatás (olívabogyó egyik fajtája) változatát is megsütöttük. (Természetesen a töltelék ízlés szerint variálható, a NEM DIÉTÁZÓKnak húsosan is elkészíthetjük.)

Pirog (25-30db)

50 dkg liszt
2 dkg élesztő- mivel friss nem volt itthon egy csomag szárítottat használtam
1 tk. cukor
0,5 dl+2dl langyos víz
1 tk. só
1 tojás a kenéshez


Az élesztőt megfuttatjuk a cukros, fél deci langyos vízben. Összegyúrjuk a lisztet, a sót, az élesztőt és annyi langyos vizet adjunk hozzá, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjunk. Eztán letakarva duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát kézzel átgyúrjuk és 3-4mm vastagságúra nyújtjuk, nagy átmérőjű pogácsaszaggatóval korongokat szaggatunk.
Minden korongra teszünk a töltelékből, kettéhajtjuk, a széleit kézzel és/vagy villával összenyomkodjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és 20 percig pihentetjük. Megkenjük a felvert tojással, 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt elkészül.

Gombás töltelék

250g gomba
petrezselyem
só, bors
1 hagyma
olaj
1 tojás

A gombát megpároljuk a hagymán. Sózzuk-borsozzuk, megszórjuk az apróra vágott petrezselyemmel és belekeverjük a felvert tojást.

Paradicsomos-kalamatás töltelék

1 ek. paradicsompüré
1 ek. langyos víz
1 kk. cukor

bors
oreganó
fokhagymapor
7-8 szem kalamata

A kalamatát kimagozzuk, apróra vágjuk és összekeverjük a többi hozzávalóval.

4 megjegyzés:

  1. Bár én már 2 éve nekiszaladtam egy kúrának, de közbejtt Húsvét és nem voltam elég kitartó. akkor 5-6 kiló mínuszban voltam, és nagyon éhes. tudom, hogy most is jn az ünnep, de mostmár felkészülve fogom levezényelni. Vasárnap este amikor megtaláltam ezt a blogot akkor szántam el magam, hogy most vagy soha. Annyi mankó és segítség van, hogy én már most hálás vagyok Nektek, hogy ennyit dolgoztatok ezen a blogon. elismerésem, a súlyvesztésed miatt is. Megpróbállak "követni" , hát ha majd most sikerül nekem is.:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Andicsek!

    Köszönjük az elismerő szavakat. Igyekeztünk minden, a diétával kapcsolatos tapasztalatunkat megosztani a blogban,reméltük, hogy másoknak segíthetünk ezzel.
    Nagyon sok sikert és kitartást kívánunk Neked!!! Örülnénk, ha időről-időre írnál, hogy hogyan megy. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia, mi már épp elkezdtük a férjemmel és akkor gúgliztalak ki benneteket,én is nagyon örülök ennek a sok klassz tapasztalatnak és receptnek.
    Most épp a kókuszos kölesgolyót csinálom,
    néhány hónapig a gastroyalnál rendeltem a kaját, ők is adtak ilyen kókuszos kölesgolyót, nagyon ízlett és ez pont olyan lett - csak nem tőled vették a receptet ?

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Hát én nem tudom, de boldog lennék, ha tőlem lesték volna... Csak az a tuti, hogy én nem tőlük vettem.
    Mindenesetre örülök, hogy ízlik, az volt a cél, hogy finom legyen. :)

    Nagyon sok sikert és fogyó kilókat kívánok a továbbiakban! Remélem, ellátogattok majd egy kis helyzetjelentésre néha-néha.

    VálaszTörlés