Waffel

Nem rég arról tartottunk eszmecserét edzés előtt, hogy ki hogyan készíti a gofrit és innen már könnyen eljutottunk a waffelig... többeket megleptem, hogy a két finomság nem azonos egymással. Pedig óriási különbségek vannak köztük! A gofri könnyű piskóta jellegű, a waffel jóval tömörebb, a kalória tartalmukról nem is beszélve...
Aztán mit ad Isten A csak a Puffin ad Neked erőt és mindent lebíró akaratot blogon megjelent egy waffel recept. Ezt jelnek vettem és hosszú idő után ma meg is sütöttem. Végülis tökéletes szénhidrát napi étek.
Én tzampika picit átdolgozott receptjére esküszöm, ezen a fórumon eredeti nyelven is olvasható (németesek előnyben). Az alapanyagokat megfeleztem és most felhasználtam a Maci-féle jégcukros ötletet is.

Waffel
(6db-hoz)

250g liszt
100g vaj
40 g cukor
1 tojás
125 ml tej
1 cs. szárított élesztő
1 csipet só
jégcukor

Először készítsünk kovászt: az élesztőt keverjük el 1 teáskanál cukorral, 4 evőkanál langyos tejjel és 1-2 evőkanál liszttel. 25 percet hagyjuk állni.
A vajat a maradék langyos tejjel és a tojással keverjük össze. Szitáljuk a lisztet egy nagy tálba, adjuk hozzá a kovászt, a tojásos-tejes vajat, a sót, a maradék cukrot. Néhány perc alatt egy sima tésztát dagasztunk belőle. Meleg helyen hagyjuk egy órát kelni.
Osszuk hat egyenlő részre, formázzunk belőle kis golyókat és sodrófával vagy a tenyerünkkel húzzuk szét gofri méretűre( vagy amekkora sütőnk van). Miközben előmelegítjük a gofrisütőt, forgassuk meg a waffeleket jégcukorban.
3-4 perc alatt megsülnek.

Természetesen a jégcukor helyett/mellett használható pl.: csoki szósz és a nem diétázók elé tegyünk tejszínhabot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése