Gombás ravioli paradicsomos mártásban

Na, ezt csak kizárólag erős(idegzetű)eknek ajánlom.
A sztori ott kezdődik, hogy évek óta van egy Tupperware ravioli készítőm, gondoltam elérkezett az idő, hogy kipróbáljam. Nagyjából az összes ravioli tészta recept megegyezett, így azzal nem is foglalkoztam.
Nagy örömömre a receptvadászat közben belefutottam egy videóba is, hogy hogyan is kell ezt a formát használni. Jippi, ez pofon egyszerű, gondoltam még ekkor. De nem az!
1. A tészta kőkemény, alig bírtam kinyújtani- tanulság, ha netán legközelebb is ravioli-készítésre adnám a fejem, akkor elkérem előbb Anyu ősi tésztanyújtó gépét.
2. Akármennyire nyomtam is rá a cikk-cakk vonalakra a nyújtófát, az Istennek sem akartak "kiszaggatódni" a csipkés szélű batyucskáim, így jobb híján, leborítottam a formáról és derelyevágóval szétszabdaltam.

De legalább finom volt...

Gombás ravioli paradicsomos mártásban

tészta:

250 g liszt
2 tojás
1 tk. só

töltelék:

100 g gomba
1/2 vöröshagyma
2 ek. sűrített paradicsom

bors
olaj

szósz:

olaj
1/2 vöröshagyma
1/2 dl víz
2 dl paradicsompüré
oregánó
1 babérlevél
1 tk. cukor

bors
2 gerezd fokhagyma
1 bazsalikomlevél


Egy tálban összekeverjük a sót a liszttel. Középen csináljunk egy mélyedést üssük bele a két tojást és gyúrjuk össze, ha kell adjunk hozzá egy picit vizet. 30 percre rakjuk félre.
Olajon pároljuk üvegesre a felkockázott hagymát, majd adjuk hozzá az apróra vágott gombát. Sózzuk-borsozzuk és keverjük bele 2 ek. sűrített paradicsomot.

Tupperware-soknak
Vágjuk két felé a tésztát, nyújtsuk vékonyra és helyezzük a ravoli készítőre, töltsük meg a mélyedéseket a gombával, majd rakjuk rá a másik kinyújtott tésztát. Próbáljuk meg kiszaggatni... :D Videó!!!

Aki nem rendelkezik a csodakütyüvel:
Nyújtsuk ki a tésztát és derelyevágóval vágjunk egyforma négyzeteket. Minden második közepére helyezzünk egy kis tölteléket, a tetejére rakjunk egy üres tésztanégyzetet és a széleinél alaposan nyomkodjuk össze.

Lobogó sós vízben főzzük meg és szűrjük le.

Végül a szószhoz olajon pároljuk meg a vöröshagymát, adjuk hozzá a vizet, a sűrített paradicsomot, a zúzott fokhagymát és fűszerezzük. Egyet hagyjuk forrni. Éééééés kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése