Zabkása

Egy kicsit gondolkodóba estem, hogy hova is sorolható be a zabpehely, ezért meggugliztam, a fórumok szerint a szénhidrát napra való. Erre Ati kérdezte, hogy "Szerinted ,rajtad kívül, ki akarna zabkását főzni, amikor annyi változatos ételt lehet enni ezen napon?"... azért én mégis csak felteszem ide, mert a 90 nap alatt eszembe sem jutott ezt enni, pedig ha valahol (90 napos fórumon, könyvben) találkoztam volna vele, biztosan többször is asztalra került volna, mert szeretem. Nem kicsit, nagyon. Fahéjjal és mézzel, friss vagy aszalt gyümölccsel... Előnye, hogy pillanatok alatt elkészül és tej nélkül is krémes állagú.
Ráadásul: "A zabpehely kevés kalóriát tartalmaz, viszont rost- fehérjetartalma magas, amely hozzájárul, hogy tartalmas és tápláló étel legyen. Jelentős mennyiségben tartalmaz B1- vitamint, de számottevő B2-, B3-, B6- és K-vitamin tartalma is. Ásványi anyagok közül kiemelkedő mangán-, magnézium-, réz- és foszfortartalma, de gazdag kalciumban, vasban és cinkben is.
A zabpehely rendszeres fogyasztása jó hatással lehet az egészség megőrzésére, javíthatja az emésztést és a csontok, valamint az erek általános állapotát."

Zabkása

1 rész zabpehely
2 rész víz
1 csipet só
méz
fahéj/gyümölcs

A zabpelyhet, a sóval a vízben krémes állagúra főzzük. Aztán ízlés szerint édesítjük.

2 megjegyzés:

  1. Diéta-mentes időszakban pedig Nutellával is kimondottan ízletes... ;)
    Na jó, nem szeretnék senkit sem rossz útra téríteni.
    Gyümölcsökkel valóban egészségesebb! :)

    VálaszTörlés
  2. Szénhidrát napba még egy kis Nutella is belefér...:)))

    VálaszTörlés