Epres shake

Ha valami a véletlennek köszönhető, akkor ez az. Ugyanis eredetileg eperfagyit szerettem volna készíteni, aminek az alapja a tavaly kreált áfonya fagyim volt, azonban (általam) nem várt hiba lépett fel. Még pedig az, hogy az eper vizesebb lehetett, mint kellett volna, éppen ezért a krémes fagyi helyett kőkemény epres jégtömb várt a fagyasztóban.
Először dühöngtem és toporzékoltam, majdnem kivágtam a kukába, de Attila visszatette a mélyhűtőbe a "Nyugi van!" szavak kíséretében. Mikor a "rémség" már biztonságban volt, óvatosan megérdeklődte, hogy nem lehet-e kezdeni vele valamit. Adtam magamnak egy napnyi gondolkodási időt.
Jelentem, lehetett. Sőt azt hiszem mindig lesz egy doboz gyümölcsös jégtömb a fagyasztóban, hogy forró napokon előkaphassam.

Epres shake

200 g eper
200 ml tejszín
1 ek. méz
450 ml tej
1 citrom/lime reszelt héja

Az epret összeturmixoljuk a tejszínnel és a mézzel, fagyálló edénybe tesszük és 24 órára berakjuk a fagyasztóba.

A fagyott tejszínes-epret belerakjuk a turmixgépbe, felöntjük a tejjel, megszórjuk a reszelt citrom-/limehéjjal és összedaráljuk. Előny a jégdarálós turmix-osoknál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése