Kecskesajtos marhagombócok

Becsszóra, az eredeti receptet akartam elkészíteni, mert fahéj és feta, olyan ínycsiklandó dolgokat süt-főz. Azonban vásárlás közben elkapott a hév, így került a képbe a kecskesajt és ezzel meg is változtattam a dolgokat... Mondjuk így lett belőle fehérje napra hasznosítható étel.
Azonban legközelebb egész biztosan az originál falatnyi húsgombócokat sütöm meg, mert az is isteni finom lehet.

Kecskesajtos marhagombócok

500 g darált marhahús
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma


citromos bors- fogalmam sincs, hogy lehet-e itthon kapni, anyós-jelöltem hozta nekem Csehországból, miután elhasználtam, a magam módján pótoltam: 1 citromot meghámoztam, a héját egész pici kockákra vágtam és kiszárítottam (1-2 nap szétterítve a konyhában), ezután összekevertem grammra ugyanannyi feketeborssal és beletöltöttem egy kisebb borsőrlőbe.


1/4 citrom reszelt héja
2 tojás
olívaolaj
5 dkg kecskesajt

A marhahúst összekeverjük a nagyon apróra vágott vöröshagymával, a zúzott fokhagymával, fűszerezzük, ízesítjük a reszelt citrom héjjal, végül beleütjük a két tojást. Alaposan összekeverjük, majd kis gombócokat formázunk és mindegyik belsejébe egy kis kocka kecskesajtot teszünk. Ezután kevés, forró olívaolajban szépen kisütjük.
(A tetejére lehet reszelni még egy kevéske juhsajtot, a forró gombócokra pillanatok alatt ráolvad vagy ha meleg a sütő, akkor dugjuk be néhány
percre a kis fasírtokat)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése