Hamburgerbuci

A receptet hol máshol, mint Limara-nál találtam, persze nem is én lennék, ha minimális dolgokon nem változtattam volna. Kezdjük azzal, hogy megfeleztem az összetevőket, aztán játszottam egy kicsit a liszttel is, került bele zab-és rozsliszt is, joghurt helyett kefírt használtam és az élesztőből, ugyan feledékenységből, de meghagytam az eredeti mennyiséget.
Amúgy Limara-hoz nézzetek be, mert szénhidrát napokra fantasztikus dolgokat találhattok!!!!!

Hamburgerbuci


1 dl langyos tej
1 ek. cukor
1/2 tk. só
20 g olaj- nálam ez fele olíva, fele napraforgó, de csak azért, mert alig volt itthon az utóbbiból
2 ek. kefír~ez kb. 50g
50 g zabliszt
100 g rétesliszt
150 g finomliszt
1 zacskó porélesztő/2dkg friss
1 tojás
szezámmag

A langyos, cukros tejbe beletesszük az élesztőt.
Felverjük a tojás.
A liszteket összekeverjük, pár pillanatra mikróba tesszük, hogy langyos legyen. A lisztet összedolgozzuk a sóval, a kefírrel, az olajjal, az élesztővel és a felvert tojás felével. Pár perc alatt szép, könnyű tésztát kapunk. Meleg helyen letakarva 40 percig kelesztjük.
4 részre osztjuk a tésztát és helyes kis zsemléket formázunk belőlük. (Limara videója a zsemle formázásról itt.) Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk őket. Kb. 20 perc alatt a duplájukra keltek, megkenjük a maradék tojással, megszórjuk szezámmaggal és 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése