Mákpudinggal töltött kölestekercs

Sokáig töprengtem, hogy megosszam-e ezt a receptet, mert eme keményítő napi édesség elkészítése elég macerás és még csak nem is fotogén, ellenben finom és különben is alig van keményítő napi édesség. A hozzávalókhoz simán odaírhatnám, a lelkesedést, a türelmet és a konyhai gyakorlatot is, ellenben finom és különben is alig van keményítő napi édesség. (Igen tudom, hogy ismételtem önmagam) Így a pro és kontra versenyt simán az ellenérvek nyernék, de ezt meg nem hagyhatom...
Bármennyire egyszerűnek is tűnhet a recept elkészítése, jelentem nem az, vagy nekem nem volt az, pedig olyan szépen kigondoltam mindent... aztán jött egy elrontott példány.
A számításaimban nem várt hibák érkeztek: a kölesmasszát muszáj kiszárítani kicsit, jó ez nem gond, mert, ugye, erre találták ki a légkeverést, de annyi eszem nem volt, hogy a masszát valahogy meg is kéne fordítani, így a sütőpapír alatta szépen elázott és gyakorlatilag semmi értelme nem volt az egésznek.
Jó, oké újratervezés: massza összekever, újrasimít, be a sütőbe, 30 perc után ki a sütőből és még egy sütőpapír-tepsi combóval átforgattam, de persze nem jött le az immár felülre került egyes számú sütőpapír, ám nem estem kétségbe. Jó, ha nem hát nem, visszatoltam így. Aztán néhány perc után rájöttem, hogy van nekem egy szép nagy rácsom, és az kéne a massza alá nem is a tepsi, mert akkor alulról is szellőzhet. ÁÁÁÁ mekkora ötlet! Kisebb ügyeskedés árán sikerült átvarázsolni, újabb 30 percet töltött bent. Ezt egy újabb idegroham követte a le nem váló felső papír miatt, amit végül úgy oldottam meg, hogy miközben egy spatulával nyomtam lefelé a tésztát, a papírt húztam felfelé (Na ezt nem tudom, hogy mennyire érthető...) Ezután már csak rákentem a mákpudingot és feltekertem, akár egy piskótatekercset. Röviden ennyi.

Ha nagyon anyáznátok, akkor emlékezzetek arra, hogy én szóltam, hogy nem egy egyszerű menet! :D

Mákpudinggal töltött kölestekercs

1/2 bögre köles
1 bögre víz
2 ek. méz
1tk. vaníliaaroma

4 ek. mák- nem darált
1/2 citom reszelt héja
1dl víz
fél csomag vaníliás pudingpor
1 ek. méz
(mazsola)

A kölest megfőzzük vaníliaaromás-mézes vízben. Addig főzzük, amíg a víz el nem fő róla. Ezután adjunk hozzá még ízlés szerint mézet/szőlőcukrot/édesítőt és botmixerrel passzírozzuk össze.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és légkeveréses sütőben 80 fokon 30 percet szárítjuk. Ezután valamilyen úton-módon megfordítjuk Pl.. még egy ív sütőpapír és tepsi segítségével, de még jobb, ha tepsi helyett van egy megfelelő méretű rácsunk, mert így alul-felül száradhat a massza. Újabb 30-40 percet töltsön bent, akkor jó, ha már nem vizesek a papírok. Vegyük ki és távolítsuk el a felső papír réteget. Hagyjuk hűlni.

A mákot(és a mazsolát) főzzük meg a mézes-citromhéjas vízben és sűrítsük be vaníliapudinggal.

Simítsuk a kölesre és tekerjük fel, mint egy piskótatekercset. Fogyasztás előtt tegyük hűtőben egy órára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése