Sült túró

Ez az egyik legkönnyebb recept lesz a blogon... mert ehhez mindennemű konyhai tapasztalat híján is bátran neki lehet kezdeni.

Sült túró (2 személyre)

250 g túró
1 citrom leve és reszelt héja
2 tojás
1 zacskó vaníliáscukor
ízlés szerint méz vagy szőlőcukor
vaj a forma kenéséhez
(mazsola)

A túrót kikeverjük, a vaníliáscukorral, a tojásokkal, a citrom reszelt héjával és levével, a mézzel/szőlőcukorral (valamint a mazsolával), a kivajazott formákba kanalazzuk és 180 fokon 20 percig sütjük.

13 megjegyzés:

  1. Pont ilyet készítettem tegnap, csak még megbolondítottam a tetejét erdei gyümölcsökkel (mirelit ugyan, de fincsi). :)
    Tényleg nagyon egyszerű és maceramentes, könnyed finomság!

    VálaszTörlés
  2. Persze tuti lehet erdei gyümölccsel, meggyel stb. is! De tudod, nekem a túró mazsolával mindenem... :D
    Mindig a mamám jut róla eszembe, amikor a palacsintához való túró kikeverésében segédkeztem önfeláldozóan, és a felét mindig megettem.... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kis cseles Judit-kukta... ;)

      Köszi az infót, jó tudni, hogy a túró Nálad mazsolával a nyerő igazán! :P

      Törlés
  3. Szia!

    Te 90 napos diétánál hogy számoltad az adagokat? (húsból, zöldségből, rizsből, szénhidrátokból) 1 főre, ebéd és vacsora?

    Eddig minden nap úgy éreztem, túl jóllaktam :) ...

    Előre is köszönöm a válaszod!

    Szép napot!

    Szabina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szabina!

      Adagok, na ez egy jó kérdés. Főzelékekből 2-3 merőkanálnyit ettünk, tésztából egy desszertes tányérnyit, husiból kb. 180-200 g-ot (nyers súly), nyers zöldségből annyit amennyit bírtunk.
      Dietetikus szerint normál étrendnél, 5 étkezéssel számolva, a köretnek (bulgur, rizsfélék, tészta) főzés előtt 40-50g közötf kell lenni, de emellé kellene enni összesen 120-150g-nyi (nyersen mért) husit és/vagy zöldséget. De azt hiszem ennek a tudásnak a birtokában is a fenti adagokat követném.

      Remélem, tudtam segíteni.

      Törlés
    2. Kicsit sok a space, bocs telefonròl vagyok :) Ha van benne elütés, akkor azért is elnézésed kérem.

      Törlés
  4. Köszönöm a gyors választ, nagyon sokat segítettél!! :) Ezután én is ehhez igazítom az adagokat!
    Minden jót nektek! Köszönöm a blogot is, sokat segít! :)
    Mi lenne velem nélkületek?? :) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, köszönjük, pont ez volt vele a célunk. :) Amikor 2010-ben belefogtunk össze- vissza leìrásokba futottunk, ìgy igyekeztünk egy összefoglalót adni és a saját tapasztalatainkat leìrni, titkon remélve, hogy másoknak fogòdzkodòt nyújthatunk.

      Ha bármi kérdésed lesz, a továbbiakban is fordulj hozzánk bizalommal. :)

      Törlés
  5. Szia! Keményítő napra megfőzhetem pl. a paprikás krumplit kolbásszal (természetesen kolbász nélkül enném)? Vagy ugyan így mondjuk egy babgulyást? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Természetesen, amikor diétáztunk, mi is ezt tettük, fehérje nap kiettük a husit, keményìtőn a maradékot. :)

      Törlés
  6. Még csak holnap fogom elkezdeni a diétát. Nagy löketet adott a blogotok! Köszönöm a gyors választ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök. :) Sok sikert és kitartást! Nem áltatlak, biztosan lesznek kemény napok, de ne add fel,mert megéri :)

      Törlés