Újhagymás tésztaleves

Valamelyik este szörföztem a csatornákon és a tv paprikán belefutottam Jamie 30 perces kajáiba. Egy jó kis tésztalevest készített, amikor is jött a reklám, majd a hirdetés után sajnos csehül folytatódott a műsor, így egy kicsit nehéz volt követni a receptet... de arra gondoltam, majd megkeresem Jamie oldalán a pontos leírást, aztán bevásárolok hozzá. Persze elfelejtettem, így amikor elmentem beszerezni a noodles tésztát a megérzésemre hallgatva válogattam össze a fűszereket. És a végeredmény? Laktató és finom, és milliószor különb a készen kapható tésztaleveseknél, ráadásul 10 perc alatt kész van ez is.
Egyébként a noodles tészta és a szecsuáni bors beszerezhető a keleti és az ázsiai fűszerboltokban, de találkoztam vele már Tesco-ban, sőt az ázsiai héten a Lidl-ben is szokott lenni.

Újhagymás tésztaleves (2 személyre)

2 szál újhagyma
1 ek. wokolaj vagy mogyoróolaj
1 ek. méz
10 szem szecsuáni bors
2 ek. szójaszósz
2 adag noodles

Forró vízben megfőzzük a noodlest.
Egy serpenyőben felforrósítjuk az olajat, hozzáadjuk a mézet és belekarikázzuk az újhagymát. Pár perc alatt megkaramellizáljuk a zöldséget.
A tésztát szétosztjuk a tálkákban,megszórjuk a frissen őrölt szecsuáni borssal, rákanalazzuk a mézes hagymát. Mindkét adagra annyi főzővizet adunk, hogy 3/4 részben ellepje. Végül egy-egy kanál szójaszósszal ízesítjük. Azonnal fogyasztjuk.

TIPP: noodles tészta helyett, lehet használni rament, bolti tészta levest, (pl. Smack, Vifon, Vishu) csak ne szórjuk meg a hozzáadott fűszerekkel meg olajjal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése