Brokkoli pestos tészta

Tádám egy igazán friss zöld étel, ebben a zord, szeles téli időben. Ja, tudom, zöldséges tészta nem igazán való szénhidrát napra... azonban finom és most olvastam, hogy a brokkolinak magas az antioxidáns tartalma. És pont.

Brokkoli pestos tészta

250 g penne
500g brokkoli
szerecsendió

4 ek. darált mandula
fél dl. olívaolaj

A pennét a kívánt keménységűre főzzük.
A brokkolit néhány percre forrásban lévő, sós vízbe tesszük. Lecsöpögtetjük a brokkolirózsákat, majd olajjal, mandulával, frissen őrölt szerecsendióval, sóval összeturmixoljuk (, ha túl sűrű lenne, akkor brokkoli főzőlevével hígíthatunk rajta). Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy alaposan összeforgassuk a tésztával.

4 megjegyzés:

  1. A "klasszikus" pesto nem éppen a kedvencem, de így, brokkolival újragondolva egész más a véleményem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katjám, ezt ki kell próbálni, mert isteni finom! Ha nagyon grízes, akkor csökkents a mandulán/fenyőmagon/mogyoró (ami van)

      Törlés
  2. Ezt kis is próbáljuk, az tuti!! :)
    Nekem nem a grízességgel volt soha problémám, hanem a "klasszikus" pesto bazsalikomosságával... :D
    Sok fűszernövényt szeretek, de a bazsalikomtól mindig is idegenkedtem...fura biztos, de ez van.

    Delimanoval hogy állsz?
    Kampányollak, ahol csak tudlak - és nem az üvegdeszkáért! :P

    Jóéjtpussz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól, most, hogy Ati átvette a kampányfőnökséget... vérszemet kapott. Mondjuk a tegnapi nap után én is reális esély látok a top10-re. Hátha... :)

      ÁÁÁ, nekem nem fura. Én betegesen idegenkedem a lecsótól, a szagától, a látványától bármilyen formában...a mumus fűszernövényem meg tárkony... szóval megértelek. :)

      Törlés