Mákos-meggyes sült gersli

Édes gersli? Miért is ne? A dolog működik, próbáljátok csak ki!
Bocsánat a képminőségért, valami gáz van a fényképezőgépemmel. :(

Mákos-meggyes sült gersli (2 személyre)

1/2 bögre gersli

3 ek. darált mák
1 ek. méz
20 szem meggy
olaj
zabkorpa


A gerslit alaposan leöblítjük, majd az olajban alaposan elkeverjük, hogy mindenhol érje zsiradék, ezután hozzáadunk 1 bögre vizet megsózzuk és fedő alatt 30 percig, időnként megkavarva, főzzük.
A mézet összekeverjük a mákkal, a meggyel és alaposan összeforgatjuk a főtt árpagyönggyel. Kiolajozunk egy hőálló tálkát, megszórjuk a zabkorpával és elegyengetjük benne a mákos gerslit. 200 fokos sütőben 30 percig sütjük.

4 megjegyzés:

  1. ÖÖöö, hát ez egy picit bizarr elsőre, de nem lehet rossz.
    Amúgy a gersli időközben érdekes átalakuláson ment keresztül és köles lett belőle... :D
    "...összeforgatjuk a főtt kölessel."
    Bocs, hogy belepötyögök, de gondoltam, szólok inkább... :)

    VálaszTörlés
  2. ...
    egyébként biztos csak azért, mert már azon gondolkoztál írás közben, hogy kölessel is finom lenne ez a desszert! :P

    VálaszTörlés
  3. Hehe, köszi, hogy szóltál... nagyon reggel volt még és azon filoztam, hogy szinonima kellene és árpagyöngy helyett lazán kölest írtam... :) bár mentségem, hogy nem sokkal előtte írtam a bevásárlólistára a kölest... :D
    Még egyszer köszi!!! Pusszancs

    VálaszTörlés
  4. :)
    Nincs mit...először nekem is csak az jutott eszembe, hogy talán jojózik a szemem, vagy mi... :D

    Szép hétvégét Nektek!
    Pussz :*

    VálaszTörlés