Szeret-nem szeret gasztro módra

Még pár éve Katja barátnőm is blogolt és eszembe jutott, hogy volt nála egy tulajdonképp szeret-nem szeret felsorolás. Valentin (ha úgy tetszik Bálint) nap van, szóval jó alkalom (újra)kitölteni
A feladat
vastagon szedni, amit az ember már kóstolt, valamilyen más színnel jelölni, amit soha nem enne vagy amit nem szeret.


1. Ajvár – csevaphoz elengedhetetlen, az én általános szülinapi kívánságom

2. Aszú – ööö száraz vörösbor párti vagyok

3. Bableves csülökkel – igen és ha már választhatok, akkor legyen bográcsos... :)

4. Baklava – édes, édes, de milyen finom már?!

5. Baracklekvár – pirítóson, sütiban, grízes tészta tetején...

6. Bárányhús – szeressük, igyekszem nem gondolni a szaladgáló kis állatra...

7. Barátfüle – szilvalekvárral természetesen

8. Békacomb rántva – azon kevés dolgok egyike, amit még sem kóstolnék.

9. Birsalma sajt – nem kedvenc, de azért az ehető kategóriába tartozik

10. Bodza szörp – mindig van itthon

11. Borsóleves – a frissen szedett és pucolt borsónak nincs párja

12. Bundás kenyér – sajtkrémmel vagy sajttal és paradicsommal vagy kígyóuborkával na meg a friss gőzölgő feketeteával

13. Burek- édes vagy sós tök mindegy

14. Cékla saláta – tormásan, szigorúan kömény nélkül

15. Csalántea – no problem, kiváló vízhajtó

16. Csevapcsicsa – az ajvarnál már írtam, hogy a szülinapi kívánságkajám

17. Csicsóka- nyersen vagy főzve, szinte mindegy

18. Csiga - lásd: békacomb

19. Csirkeláb a húslevesből – kislánykoromban rögtön kiszedtem magamnak, aztán kb. 10 éves koromban körmösen láttam a levesben, szóval kb. 18 éve undorodom tőle

20. Disznósajt – megeszem, nem kedvenc

21. Erdei gombák- igen, az igazi gombapöri alapja a vargánya

22. Esterházy torta – más a favoritom

23. Fagyasztott halrudacskák – nem szeretem

24. Fánk – lekvárral vagy csokisan vagy vaníliásan MINDEGY

25. Fasírt – kis fasírt vagy Stefánia szeretem

26. Finomfőzelék –répa és cukorborsó nálam együtt a főzelékben ne szerepeljen...

27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – nyár...mikor jössz már...

28. Fonott kalács - tejjel

29. Főtt csöves kukorica – forrón, sósan, évente egyszer

30. Gulyásleves – nyamnyam

31. Gyümölcsbor- nincs jobb, mint egy-két-há' pohár Sangria a húgaim társaságában

32. Hagymaleves – kakukkfüvesen, sajtos pirítóssal

33. Halászlé – évente minimum kétszer főz anyukám, de akkor 3 napig esszük... Apum névnapja és a Karácsony elmaradhatatlan "kelléke"

34. Jeges kávé – Frappe ...görög emlékeim előtódultak

35. Kakashere pörkölt – lásd csiga, békacomb

36. Káposztás tészta – borssal és cukorral

37. Kapros tökfőzelék – kapor nélkül a kedvenc főzelékem

38. Karalábé – levesbe vagy nyersen

39. Kaszinó tojás – nem, nem és nem. Okai nem publikusak

40. Kecsketej – nem vagyok nagy tejivó

41. Kemping sajt a tömlőből – már nem...

42. Képviselőfánk – Apósomnak sütök minden éveben egy hatalmas tálcányit

43. Knédli – kacsával és párolt káposztával mennyei

44. Kocsonya – nálunk speciális változata is készül, mert anyum a három lánynak marhahúst vagy pulykahúst tesz a tálba...nem tudom ebben a formában a disznó nem nyerő

45. Kókuszgolyó – + kókusztekercs= SZILVESZTER :)

46. Kovászos uborka – inkább savanyú uborka

47. Körömpörkölt – nem annyira játszik...

48. Körözött – és ez sem, pláne nem köményesen

49. Krémes – finomságos...valaki évek óta lóg nekem eggyel... :)

50. Krumplipüré – ha van más köret, akkor kihagyom

51. Krumplis tészta – sok hagymával

52. Lecsó – NEM, NEM, NEM és NEM.

53. Lekváros bukta – baracklekvárral

54. Libamáj – bár lehetne minden héten...

55. Lóhús – sosem ennék... nézzetek már a profilképemre! Gyönyörűek, okosak és a szemük...

56. Madártej – nagy kedvenc, milliónyi mazsolával....

57. Majonéz – nem, gyakorlatilag semmiben, nem salátákban sem. Ja, de egy valamiben igen: majonézes torma...

58. Mákos guba – naná, hogy imádom.

59. McDonald’s Big Mac Meal – be kell vallanom nem ettem még, nem is tervezem. Két jó szendvics van a Mekiben: a sajtburger és a McFarm, bármi mást kipróbáltam, csalódtam

60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – megvagyok nélküle

61. Muszaka – főleg, ahogy anyum és ahogy én készítem, krumplimentesen

62. Nyúlhús – épp most tervezek valami nyulas menüt

63. Őszibarack befőtt – ritkán eszem, de akkor jól esik

64. Pacal – kösz,nem

65. Padlizsánkrém – fincsi

66. Palacsinta – fahéjasan, kakaósan, lekvárosan, túrósan, de nutellásan ne tegyétek elém!!

67. Pálpusztai sajt – az egyetlen sajt, amit kiköptem

68. Paradicsomos káposzta – évente kétszer jól esik

69. Párizsi – max. a kutyának és a teknősnek, nekik is sertéspárizsit

70. Pilóta keksz – ki nem szereti?!

71. Pogácsa – medvehagymás vagy vajas vagy töpörtyűs...

72. Puding – vanília semmi más

73. Puliszka – én tényleg szeretem

74. Rántott hús – az általános vasárnapi menü- része, rántott csirkeszárny anyum módra 5*

75. Rakott krumpli – naná

76. Rácponty tejföllel – inkább rántott

77. Sárgarépa krémleves – van a blogon is...

78. Somlói galuska – sok rum-sok mazsola-sok tejszínhab

79. Sóskaleves – sóskát csak nyersen

80. Sült gesztenye – tél...

81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – inkább otthon

82. Sült tök – jóóóóóóó

83. Szilvapálinka – megiszom, ha ezzel kínálnak, szigorúan egy kupicával

84. Szilvás gombóc – naná, tejföllel és fahéjjal

85. Szőlős rétes – inkább túrós vagy meggyes-mákos

86. Sztrapacska – sok-sok juhtúróval

87. Tatár beefsteak – nekem annyira nem jött be

88. Tintahal – pizzán vagy roston

89. Torma – céklához, szendvicsre, sonkához, Húsvétra...

90. Töki pompos – kenyérlángos, még jó!

91. Töltött káposzta – sok tejföllel és friss fehérkenyérrel

92. Töpörtyű – frissen sülve az igazi

93. Túró Rudi – a Cserpes az igazi...

94. Túrós tészta cukorral – tejföllel és pörccel... meg cukorral. Tudom, néhányan szörnyülködnek, de én így szeretem

95. Vaddisznó pörkölt – anyós ebben verhetetlen

96. Véres hurka – megvagyunk egymás nélkül

97. Virsli – no way, egyszer találtam egy toll darabot a füstliben, ami nem is baromfi virsli, na azóta nem

98. Zöldbab – főzelék sok fokhagymával

99. Zúzapörkölt – enélkül is megvagyok

100. Zserbó – annyira nem...

6 megjegyzés:

  1. Emlékszem erre a szeret-nemszeret listára... :)
    Jó érzés volt újraolvasni, nosztalgiázós... hát még elképzelhető, hogy újra blogolni fogok én is. ;)

    Pussz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én szerettem a blogod, ha ez számít... :))))

      Törlés
  2. :)
    Nagyon is számít, és köszönöm!
    Hozzátok is öröm benézni nap-mint nap! :)

    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Most találtam a blogra! Egyszerűen nem tudom, eléggé megköszönni, hogy ennyire megkönnyítitek a diétámat! Kijegyzetelgettem, a jövő heti menü meg is van és még a férjem se morgolódhat! :)

    Anett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anett!

      Örülök, ha segíthettünk, ez a blog célja. :)
      Sok sikert!

      Törlés