Zabtej

A facebook-on már írtam, hogy Gasztroboszinál találkoztam a máktejjel, ami tovább vitt a fitt nők blog-ra és ott aztán volt minden: kölestej, zabtej, rizstej HÁZILAG! Szerintem ezek teljesen alkalmasak keményítő+ szénhidrátnapra, hiszen nem állati eredetű fehérjét tartalmaznak. Első körben a zabtejjel próbálkoztam. Nekem alapvetően ízlett, nagyon hasonlít a dm-s zabtejre, Ati belekóstolt és fintorgott, szóval sanszos, hogy egyszemélyes adagokban kell gondolkodom ezután.

Zabtej (5dl)

5 ek. zabpehely
5 dl víz
2 tk. méz

A zabpelyhet enyhén megpirítjuk száraz serpenyőben, majd turmixgépben összedaráljuk a mézzel, felöntjük a vízzel és magas fokozaton 3-4 percen át turmixoljuk.
Ezután én kétszer átszűrtem, még így is kicsit "poros" volt. Asszem célszerű lesz beszerezni egy nylonharisnyát erre a célra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése