Alföldi batyu

Na, megjöttem a mai tekerésből, jó nagy szembeszéllel kezdtünk, ott ahol tegnapelőtt 30 km/h-val mentem, most 14 km/h volt a maximumom... kb. egy húszassal kevesebbet mentünk, mint 15-én, egész pontosan 43.25 km lett a vége, de azért elfáradtam rendesen...(Pécs-Pellérd-Görcsöny-Baksa-Kisdér-Ócsárd-Görcsöny-Pellérd-Pécs)
Minden tiszteletem az összes kint tekerőnek ma, kegyetlen ez a szél!!!
De ez nem egy cangás -blog, szóval jöjjön AZ ÉTEL. Ma kiválasztottam a delimanosok közül azt, amit a legszívesebben ennék most, ez pedig nem más, mint az Alföldi batyu. Hamar készen van és isteni finom, még lehet, hogy neki is állok...

Alföldi batyu

Hozzávalók 4 személyre:

8 szelet sertéskaraj
1 szál kolbász
2 nagyobb csemege uborka
2 főtt tojás
3 gerezd fokhagyma
ízlés szerint só
ízlés szerint bors
olaj a sütéshez

A karajszeleteket alaposan ki kell klopfolni, mert azok képezik majd magát a batyut és az egyik felét kenjük meg olajjal.
A kolbászokat vágjuk kb. 3-4 centis darabokra és hosszába vágjuk félbe. A tojásokat és az uborkát negyedeljük el.
A karajszeleteket tegyük olajos felükkel felfelé, sózzuk, borsozzuk, reszeljünk rájuk fokhagymát, majd helyezzünk rájuk egyenként 1 darab kolbászt, és 1-1 negyed tojást és uborkát. A megtöltött
hússzeletek széleit felhajtva készítsünk batyu formát és fogpiszkálóval vagy hústűvel rögzítsük.
Ezután a rögzítések alatt már könnyedén meg tudjuk kötni spárgával, vagy konyhai kötözővel, így a hús jobban megőrzi a batyu alakot.
A kész batyuk minden oldalát forró olajban hirtelen kisütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése