Tavaszi rizs

A mentabokrom lassan, de biztosan hozza a zsenge hajtásokat. Már nem bírtam tovább, muszáj volt megcsipkednem... a borsót meg a mentát én még sosem használtam együtt, pedig rengeteg receptben láttam, de kicsit idegenkedtem tőle, magam sem tudom miért, mert igen csak ütős párost alkotnak.
Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok az a repetázós típus, de ezt képtelen voltam otthagyni... mind ízében, mind illatában frissességet árasztó étel.
Csak azt sajnálom, hogy mirelit borsót kellett használnom hozzá, na de majd legközelebb! :)

Tavaszi rizs

1 evőkanál olaj
1/2 bögre jázmin rizs
1 és 1/2 bögre zöldségleves ( lehet 1/2 leveskockából)
100 g zöldborsó
10 db nagy, friss mentalevél vagy kisebb hajtások

Az olajat felforrósítjuk, majd beleöntjük a rizst és megkevergetjük, hogy mindenhol érje zsiradék.
Hozzáadjuk a zöldborsót, az apróra vágott mentát, végül felöntjük levessel. Kavargatás nélkül forraljuk fel magas lángon, majd lefedve főzzük kis lángon 10 percen át. Ezután húzzuk le a tűzről és fedő alatt hagyjuk még 15 percet gőzölögve pihenni.
Tálaláskor szórjuk meg apróra vágott friss mentával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése