Pikáns "dzsem" és polenta

Bevallom, nem olyan régen ettem először polentát, miután a Good Food-ban láttam, amely recept alapján el is készítettem, és a saját kreálmányú narancsos-limeos-sárgarépa "dzsem"-mel tálaltam.

Pikáns "dzsem" és polenta

Dzsem:

3 db sárgarépa
2 narancs reszelt héja és leve
1 lime reszelt héja és leve
4 evőkanál gyümölcs-/szőlőcukor
3 lap zselatin

A sárgarépákat megpucoljuk, felkarikázzuk és annyi vízben amennyi éppen ellepi puhára főzzük. A citrusok levével és héjával együtt a sárgarépát leturmixoljuk, majd hozzáadjuk a kinyomkodott zselatint.

Polenta: (alaprecept: Good Food magazin 2012./2. szám 15. oldal)

5 dl zöldségleves kockából
100 g kukoricadara
olaj

Forraljuk fel a levest és apránként adjuk hozzá és folyamatos kevergetés mellett 15-20 percen át főzzük a kukoricadarát. A masszát ezután egy kiolajozott tálba öntjük, hagyjuk kihűlni.
A kihűlt polenta könnyen szeletelhető vagy szaggatható.

3 megjegyzés:

  1. Ez kis narancsos-limeos sárgarépa dzsem irtó jól hangzik!!! :)
    Nekem a nagymamám csinált még polentát, ő a főzés-hűtés után felszeletelte és zsírban kisütötte...jaj,de régen volt...

    VálaszTörlés
  2. Jó ég, vagy ezer éve nem jártam Nálatok!
    Új hely, új dizájn...legalábbis nekem! Nagyon szuper!!!! Meg a receptek is, természetesen! És gratulálok a játékhoz is, fantasztikus eredmény!

    puszik

    ui.: A súlyom tartom, 59-61 kg között ingadozik!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó, örülök neki!

      Igen, egy kicsit megújult a blog januárban és azóta is folyamatosan próbálgatok rajta ezt-azt.
      Ezután jöhetnél gyakrabban... :)

      puszik

      Törlés