Cukros-fahéjas rúd csokival töltve

Limara megint. Mert egyszerűen fantasztikus, mert mindig alkot valami olyat, amit ki kell próbálni és mert mindig alkalmas szénhidrátnapra. Szóval köszönöm! :-)
A recepten, annyit módosítottam, hogy a tésztába került egy fél vaníliarúd és egy citrom reszelt héja, illetve megfeleztem a hozzávalókat, így nekem 8 darab kisebb cukros fahéjas rudam lett. Eredeti recept itt.

Cukros-fahéjas rúd csokival töltve

30 dkg finomliszt
1 teáskanál só
1 tojás
1 tojás sárgája
3 evőkanál cukor
1,5 dl langyos tej
1/2 vaníliarúd
1 citrom reszelt héja
3 dkg puha vaj
1/2 tasak porélesztő

töltelék:
gőz felett megolvasztott ét- és fehércsokoládé

a forgatáshoz:

1 evőkanál olvasztott vaj/margarin
2 evőkanál cukor
1 evőkanál fahéj

A tejbe beletesszük a felhasított vaníliarudat,  alacsony lángon megmelegítjük, de nem forraljuk fel! Levesszük a tűzről, eltávolítjuk a vaníliarudat, majd belekeverjük a cukrot és a porélesztőt.
A lisztben elkeverjük a sót, hozzáadjuk az élesztős tejet, a tojást, a tojás sárgáját, a vajat és a citrom reszelt héját és egy könnyű tésztát dagasztunk belőle.  Langyos helyen 45-50 percig pihentetjük.
Lisztezett deszkán megfelezzük, majd négy-négy egyenlő részre osztjuk, a kis darabokat gombócokká formáljuk és kinyújtjuk őket.
Az egyik végén  a tésztát kirojtozzuk, azaz a kinyújtott tészta kb. egyharmad részét 5-6 egyenlőre csíkra vágjuk. Ha nem elég világos, ahogyan leírtam, akkor Limaranál itt találsz képeket.
A másik végére kanalazunk egy kevés tölteléket, amit betakarunk és a széleit lenyomkodjuk, nehogy sütés közben kifolyjon. A töltelék felől felgöngyölítjük. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük őket és ruhával letakarva 50 percig kelesztjük. ( Én betettem a hűtőbe és csak másnap reggel sütöttem ki.)

170 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt pirosra sülnek.

Amint kivesszük a sütőből a rudakat megforgatjuk az olvasztott vajban/margarinban és meghempergetjük a fahéjas cukorban. Rácson hagyjuk kihűlni őket.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Limara, én köszönöm a sok csodás receptet és ezt a hozzászólást! :)

      Törlés
  2. Hűha Juc, most nagyon nagy bókot kaptál :)
    És egyetértek Limaraval, ez gyönyörű, Téged szeret a kelt tészta :))))

    VálaszTörlés