Paradicsomos-rukkolás tagliatelle

Tegnapelőtt nagy bevásárlást tartottunk és alapvetően tudatos vásárlók vagyunk, azaz lista szerint végigmegyünk a sorokon, igyekezve minél előbb letudni a dolgot, "csak semmi felesleges nézelődés és semmi plusz tétel" jeligével, de most hosszan időztem a tészták között (,mert nem találtam a szokásos márkát, na nem mintha nem lenne mindegy, de hát vannak dolgok, amikhez ragaszkodik az ember,) és az egyik hátulján találtam egy jó kis receptet, az alapján született meg az alábbi étel.

Paradicsomos-rukkolás tagliatelle

3 db nagy paradicsom
3 gerezd fokhagyma
2 maréknyi rukkola
1/2 citrom leve és reszelt héja
ízlés szerint só
ízlés szerint bors
1 evőkanál cukor
olívaolaj

tagliatelle


A tagliatelle-t lobogó, sós vízben, egy csepp olajjal kifőzzük és leszűrjük.

A paradicsomot felkockázzuk és olívaolajon, egy kanál cukorral, valamint a zúzott fokhagymával összefőzzük.
A rukkola háromnegyedét apróra vágjuk, a paradicsomszószhoz adjuk,  ízesítjük sóval-borssal, a reszelt citromhéjjal és a citromlével. Néhány percnyi főzés után elzárjuk alatta a lángot.

Összeforgatjuk a szószt a tésztával, a tetejére szórjuk a maradék rukkolát és azonnal tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem és nagyon finom lett!
    Csak annyit változtattam, hogy a a tetejére szórt rukkolát is nagyon picire vágtam, mert a nagylányom nem szereti vagyis inkább nem ette meg, eddig. Nem mondtam meg neki, hogy mi van rajta, még repetázott is! (Pedig készítettem mást is, hátha nem ízlik neki.)
    Köszönjük a receptet!

    VálaszTörlés