Quinoa tabbouleh

Ismeritek a quinoa-t? Én bevallom, hallani, hallottam róla, de gőzöm se volt mi az, pláne, hogy mire lehet használni... aztán a GoodFood októberi számában volt egy cikk és hozzá egy recept is. Azóta kiderítettem, hiszen a google a barátom, hogy rendkívül sok oldalú és izgalmas ételek készülhetnek belőle. Visszatérő alapanyag lett nálunk, rizs és köles helyett is használható.
Bioboltokban beszerezhető, sőt az Aldi-ban is találtam a biotermékek közt. Elsőre drágának tűnhet, 400 g/800 Ft, de két embernek kb. 4-5 bőséges étkezésre elég.
Elsőként GF-os  (2012./ 8.szám 44. oldal) receptet próbáltam ki, annyi különbséggel, hogy uborka helyett avokádó+ egy evőkanálnyi kapribogyó került bele, illetve elhagytam a diót. Frissen is finom, de nyugodtan elkészíthető előtte való nap is, az állaga nem változik, igazából másnapra az ízek is jobban összeérnek.

Quinoa tabbouleh  (2 főre)

100 g quinoa
1 citrom/lime leve
2 evőkanál olívaolaj
friss menta
friss petrezselyem
3-4 db újhagyma vagy 1 szál póréhagyma
1 evőkanál kapribogyó
1 db avokádó

A quinoát alaposan átöblítjük, egy serpenyőben kétszeres mennyiségű vízben felforraljuk, majd alacsony lángra visszavesszük és lefedve 10 percen át főzzük.
Hagyjuk kihűlni, majd szűrjük le a megmaradt vizet. Sózzuk, ízesítsük a citrom-/limelével, az olívaolajjal,  keverjük hozzá a kapribogyót, a felkarikázott újhagymát/pórét, a felkockázott avokádót végül a felaprított mentát és petrezselymet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése