Thai palacsinta

A thai mániám újabb gyöngyszeme. Egyébként a GoodFoodban és ha jól láttam a Stahl magazinban is a thai konyha az egyik októberi téma, szóval boldog vagyok, hogy egyre több és több recepttel ismerkedhetem meg. Azonban ezt még a neten találtam itt.
Rizsliszt híján improvizáltam, és jázminrizst daráltam porrá, mint utóbb kiderült nem is csináltam butaságot. Hogyan igazán keményítő napivá váljon a recept, a tojás helyett étkezési keményítőt vetettem be.

Thai palacsinta

12 dkg rizsliszt
3 dl kókuszsűrítmény
1 kávéskanál só
2 evőkanál étkezési keményítő
3 evőkanál kókuszreszelék
olaj

2 evőkanál kókuszreszelék
2 zöld citrom leve
2 zöld citrom héja
4 evőkanál szőlőcukor
banán

Csomómentesre keverjük a lisztet, a kókuszreszeléket, a kókuszsűrítményt, az étkezési keményítő és a sót. Egy elég sűrű masszát kell kapnunk.
A serpenyőben felforrósítjuk az olajat, egy kisebb merőkanálnyi tésztát eloszlatunk benne és közepes lángon megsütjük mindkét oldalát. Akkor jó, ha a széle aranybarna.

A töltelékhez/feltéthez összekeverjük a lime reszelt héját, a lime levét, a szőlőcukrot, majd a kókuszreszeléket.
Megkenjük vele a palacsintákat és rákarikázzuk a banánokat.

Ha nem elég édes, akkor egy kevés mézzel édesíthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése