Banános mákpiskóta tejszínes szilvakrémmel

Roppant izgalmas receptre bukkantam, a "Magyarország Cukormentes Tortája" Háziverseny győztesének, Puszta Laura máktortájára sültszilva mousse-szal. Lisztmentes és cukormentes, ezért alkalmas fehérje napra.
Egy kicsit variáltam a recepten, alma helyett banánnal készült, illetve a sültszilva mousse helyett, egy nagyon egyszerű tejszínes szilvakrémet kevertem, amit aszaltszilvával, egy kanál mézzel és fahéjjal ízesítettem, illetve az eredeti mennyiség 2/3-át sütöttem meg.
Igazából a krémre nincs is szükség, mert a banán miatt elég szaftos a mákpiskóta.

Banános mákpiskóta tejszínes szilvakrémmel

2 db kisebb, érett banán
2 db tojás
80 g vaj
80 g őrölt mák
egy csipet só

4 db szilva
4 db aszaltszilva
1 teáskanál vaníliaaroma
1 teáskanál rum
1 evőkanál+ ízlés szerint méz
ízlés szerint fahéj
2 dl tejszín

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket a csipet sóval kemény habbá verjük.
A sárgákat kikeverjük a puha vajjal, hozzáadjuk a villával előzőleg összetört banánt, a mákot, végül óvatosan, hogy ne törjük össze a habot, adjuk hozzá a tojáshabot.
Sütőpapírral bélelt formába kanalazzuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig, ezután visszavesszük 150 fokra a hőfokot és 20-25 percig vagy tűpróbáig sütjük.
Ha nagyon pirulna a teteje, akkor alufóliával fedjük le.

Az szilvát alacsony lángon melegíteni kezdjük, hagyjuk levet engedni, majd hozzáadjuk az aszaltszilvát, ízesítjük a vaníliaaromával, a rummal, a mézzel, a fahéjjal. Sűrűre főzzük és hagyjuk kihűlni.
Turmixgépben pürésítjük, hozzáadjuk a tejszínt és hűtőben tároljuk a felhasználásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése