Quinoa pancake

Arra gondoltam, hogy megpróbálok a főtt quinoa-ból valami palacsintaszerűt készíteni. Rákerestem a neten, sajnos, általában lisztet kellene hozzáadni... Én vettem Martha Stewart receptjét és tulajdonképpen a felismerhetetlenségig átdolgoztam.
Amit erről tudni kell, hogy azonnali fogyasztásra alkalmas, mert ha áll, akkor kissé gumi állagúvá válik. Viszont nagyon finom.

Quinoa pancake

30 g quinoa (száraz) ~ 90 g lesz megfőzve
50 g  őrölt mandula/mogyoró/dió
1/2 teáskanál  sütőpor
1 kávéskanál só
2 teáskanál őrölt lenmag
1 evőkanál étkezési keményítő
1 db túlérett banán vagy 1 db nagyobb reszelt alma
0,5 dl szénsavas ásványvíz -elhagyható
olaj a sütéshez

ízlés szerint aszalványok, friss gyümölcs és méz/agave

A quinoát alaposan átöblítjük, egy serpenyőben kétszeres mennyiségű vízben felforraljuk, majd alacsony lángra visszavesszük és lefedve 10 percig főzzük. Néhány percet állni hagyjuk, majd leszűrjük.
A főtt quinoát leturmixoljuk a banánnal vagy a reszelt almával, hozzáadjuk a sót, az őrölt mandulát/mogyorót/diót, a sütőport, az őrölt lenmagot, az étkezési keményítőt. (Aki szereti a tésztájába is keverhet mazsolát) Ha túl sűrű, keverjük bele az ásványvizet/szódát, olyan állagot kell kapnunk, mint a sima amerikai palacsintánál vagyis sűrűbbet, mint a mi feltekerős palink.
4-5 percet hagyjuk állni.

Felforrósított olajban süssük meg a palacsintákat. Friss vagy aszalt gyümölcsökkel és mézzel/agave sziruppal tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése