Banán pörkölt

Nos, a neve elég érdekes, elismerem, én is furán néztem meg, amikor a Hal a tortán-ban Zsidró Tamás ezt készített indiai desszertként. Mivel a receptje a hétvégéig nem került fel a tv2 honlapjára, az adásból meg persze nem derült ki, pontosan, hogy készült, így kutakodni kezdtem a neten. Az "indian banana stew"-ra elég sok találatot kiad, a fűszerek általában egyeznek, én a Zsidró-féle kókusztejes változatot készítettem, nem a tejes-vizes-rizslisztest.

Banán pörkölt (2 pohárhoz)

2 kisebb banán
2 dl kókusztej
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt zöld kardamom
1/4 kávéskanál őrölt ánizs
1 teáskanál étkezési keményítő
1 evőkanál méz

A fűszereket száraz edényben félpercig pirítjuk, felöntjük 1 dl kókusztejjel, ízesítjük a mézzel és lassú tűzön felforraljuk, beletesszük a felkarikázott banánokat. 10 percen át főzzük.
A maradék egy deci kókusztejben feloldjuk a keményítőt, majd folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a tűzhelyen lévőhöz. Besűrűsítjük és lehúzzuk a tűzről.

Hidegen vagy melegen egyaránt fogyasztható.

UPDATE: Közben felkerült Zsidró Tamás menüje ide.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése