Teljes kiőrlésű buci

Kenyeret sütni jó, legalábbis én nagyon szeretek. Sőt a legjobban a dagasztás részét élvezem, ahogy a különböző alapanyagok, szép, levegős tésztává válnak a kezeim által meg aztán ott a semmivel össze nem téveszthető sülő kenyér illata...hmmm.
Persze volt/van egy-két sikertelen kísérletem is, pláne a teljes kiőrlésű kenyér sütése terén :)
Sokféle liszttel és lisztkeverékkel próbálkoztam mire meglett a mi ideális teljes kiőrlésű kenyerünk. Annyi csalás van benne, hogy fele a VitaMill Teljes kiőrlésű kenyérmixe, ami nagyobb Tescoban, Metroban beszerezhető.

Teljes kiőrlésű buci ( 430-445 g)

125 g VitaMill teljes kiőrlésű kenyérmix
62,5 g teljes kiőrlésű rozsliszt
62,5 g Graham liszt
1 evőkanál lenmag-elhagyható
1 evőkanál napraforgómag-elhagyható
1 teáskanál só
2 teáskanál sikér
1/2 zacskó porélesztő
~ 175 ml langyos víz
1 teáskanál cukor
2 evőkanál olívaolaj+ egy kevés

Langyos vízben feloldjuk a cukrot, beleszórjuk a porélesztőt.Hagyjuk rendesen felhabosodni.
A liszteket a sóval és a sikérrel összekeverjük, majd langyosra mikrózzuk. Apránként hozzáadjuk az élesztős vizet és a 2 evőkanál olívaolajat.
Addig dagasztjuk, míg a tészta elválik a tál falától és a kezünkhöz sem ragad már. Hozzáadjuk a lenmagot, egy-két mozdulattal eloszlatjuk benne. Meleg helyen 30 percen át a duplájára kelesztjük.
A félóra elteltével a tésztánkat olívaolajos kézzel átgyúrjuk, méghozzá így. Igen, ekkora mennyiségnél ez két kezes meló. :)
Hagyjuk újabb 30 percet pihenni, majd ismételjük meg még egyszer, ezúttal már a szilikonos sütőpapírral bélelt tepsin, letakarva, kelesszük, míg a sütő 200 fokra melegszik.
Középső rácson 10 percig 200 fokon, majd a hőmérsékletet 180 fokra visszavéve, további 18-20 perc alatt készre sütjük. Ha a teteje nagyon pirulna, takarjuk le alufóliával!
Ha kivettük, kenjük le a tetejét hideg vízzel és rácsra téve hagyjuk hűlni.

5 megjegyzés:

  1. Üdv!
    A képre kattintva látom, hogy a textúrája szép,levegős, ez a sikér miatt van? Mert én sok mindennel próbálkoztam, de mindig tömör lett a végeredmény, dolgoztam friss és porélesztővel is meg kovásszal is...
    Mindenesetre ez csodásan néz ki és hamarosan ki is próbálom! :)
    Köszönettel: Évii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!

      Igen, a sikér miatt, de a kenyérmix-hez is van köze, szerintem.
      Nekem is hasonló élményeim voltak, néha annyira tömör lett, hogy át sem sült rendesen, viszont ezzel a kombinációval még nem jártam így, pedig leteszteltem egy párszor. :)

      Törlés
  2. Az enyém most kel, jujjj , úgy izgulok! :))))

    VálaszTörlés
  3. Hát mit ne mondjak, ez csodás lett!!! Nem bírtam ki, szinte forrón vágtam fel, isteni az íze, gyönyörű az állaga! Köszönöm!

    VálaszTörlés