Egészségesebb gofri

Ennek a receptnek az eredetijét a Vegagyerek blogon találtam és rögtön el akartam készíteni. Változtatás persze történt, a teljes kiőrlésű liszt felét zablisztre cseréltem,  sima sütőport használtam, agave helyett barnacukor került bele,  tettem bele 1 teáskanálnyi házi vanília kivonatot és kicsit több zabtejet. És feltételezem, a mi gofrisütőnk nagyobb lehet, mert az ott megadott mennyiség duplájából, nekem 3 db lett a 4 helyett... :)
Készült sós változat is, mert Atinál az a nyerő.

Egészségesebb gofri rebarbarás eperrel (nálunk 3 db)

50 g teljes kiőrlésű liszt
50 g zabpehelyliszt
csipet só
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál vanília kivonat/aroma
1 evőkanál barnacukor
140 ml zabtej
20 g felolvasztott kókuszzsír/margarin

150 g eper
1 szál rebarbara
1/2 citrom leve és reszelt héja
2 evőkanál barnacukor

Az epret, rebarbarát alaposan megmossuk, feldaraboljuk, meglocsoljuk a citrom levével, rászórjuk a reszelt citrom héjat és lecukrozzuk. Lassú tűzön szétfőzzük, hagyjuk kicsit besűrűsödni.

A tésztához összekeverjük a kétféle lisztet, sót, sütőport, cukrot és folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a felolvasztott kókuszzsírt/margarint, vanília kivonatot/aromát és zabtejet. Sűrű, egynemű elegyet kell kapnunk. Hagyjuk pihenni, míg a gofrisütő felmelegszik.
A sütőben kb. 4 perc alatt elkészül.

Sós gofri

50 g teljes kiőrlésű liszt
50 g zabpehelyliszt
1 teáskanál só
1 teáskanál sütőpor
140 ml zabtej
20 g felolvasztott kókuszzsír/margarin


A tésztához összekeverjük a kétféle lisztet, sót, sütőport és folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a felolvasztott kókuszzsírt/margarint és zabtejet. Sűrű, egynemű elegyet kell kapnunk. Hagyjuk pihenni, míg a gofrisütő felmelegszik.
A sütőben kb. 4 perc alatt elkészül.

2 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam, nagyon bejövős :)))) kicsit tartottam attól, hogy tömör lesz, de gondolom, a zabpehelyliszt könnyített rajta. A férjemnek fel sem tűnt, hogy nem simából készült, azt hitte a fahéjtól, mert én egy picit azt is tettem bele,ilyen a színe. :))))
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont emiatt döntöttem, hogy nem csupán tk. liszttel sütöm.

      Törlés