Teljes kiőrlésű bagel

Van már fent egy bagel recept, de az nem teljes kiőrlésű. Alapnak mindenesetre több, mint kitűnő. :)
Nálam sikér nélkül nincs siker a teljes kiőrlésű péksütik körében, így ebbe is tettem egy teáskanálnyit. A folyadék mennyiségét megnöveltem fél decivel és egy evőkanálnyi olívaolajat is belecsempésztem, így kaptam nagyon hasonló állagú tésztát. Ja és még valami nem hideg kelesztést alkalmaztam, mert most nézem, hogy a blogon a pihentetős van. :)
Jelentem a változtatásokkal bevált a recept.

Teljes kiőrlésű bagel (4 db)

125 g  teljes kiőrlésű liszt
125 g zabpehelyliszt
1 teáskanál sikér
1/2 zacskó porélesztő
1 teáskanál+1 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 evőkanál olívaolaj
175 ml zabtej
szezámmag
lenmag
1 db tojássárgája

Langyosra melegítjük a tejet, elkeverjük benne a teáskanál cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt.
Összekeverjük a liszteket, a sikért és a sót, langyosra mikrozzuk. Hozzáadjuk a zabtejes élesztőt és az olívaolajat, majd addig dagasztjuk míg elválik a táltól a tészta.
Félórát pihentetjük, majd 4 részre osztjuk. Lisztezett deszkán téglalap formára nyújtjuk, amit hosszában feltekerünk. Kört formázunk belőle, a két végét jól összenyomjuk. Ismét letakarva negyven percig kelesztjük.
Egy lábosban vizet forralunk egy evőkanál cukorral. A bagel mindkét oldalát 15-20 másodpercig főzzük, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, megkenjük tojássárgájával, megszórjuk szezámmaggal, lenmaggal, majd 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése