Zabpalacsinta

Nemrég találtam rá a mindenmentes.hu-ra és ami először szemet szúr a címkék közt az a zabpalacsinta receptje. Nagy palacsintarajongó vagyok,folyton kísérleteztem, hogy valahogy egészséges változatot hozzak létre, de csak nem sikerült összehoznom a jó arányokat... ezzel a tésztával viszont nagyon könnyű dolgozni. Igaz, dobálni kell a tésztát a fordításhoz, mert könnyen szakad, ha késsel/spatulával/szilikonos fordítóval próbálkozunk, ez az egyetlen hátránya, de mivel én imádom dobálva forgatni, így eljátszadoztam vele... :)
Töltelékként bogyós gyümölcsöket kevertem össze agave sziruppal és fahéjjal.

Zabpalacsinta (8 db)

150 g zabliszt
450 GRAMM (igen, gramm) víz
1 db tojás
1 csipet só

kókuszzsír

A lisztet, sót, tojást és vizet csomómentesre keverjük és 10-15 percig állni hagyjuk.
Egy kevés kókuszzsírt folyóssá melegítünk és szilikonecset segítségével,  kikenjük a palacsintasütőt. (Ezt mindegyik pali előtt megismételjük.)
Sütés előtt, kissé átkeverjük a tésztát és a kókuszzsírral kikent forró serpenyőben megsütjük a palacsintákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése