Svéd áfonyás húsgombóc

A GoodFood 2014./1. számában az 58. oldalon tanyázik a svéd áfonyás húsgombóc receptje. Épp csak a boltban átfutottam az újságon és azonnal megakadt rajta a szemem. Így, amit lehetett össze is szedtem hozzá, amit nem kaptam, azt mással pótoltam. Így a szerecsendió-virág helyett őrölt zöld kardamomt+szerecsendiót, aszalt tőzegáfonya helyett aszalt vörösáfonyát (NEM, nem ugyanaz a kettő), illetve a szószhoz meg pont vörösáfonya kellett volna, de fagyasztva nem találtam, aszaltból nem akartam szószt készíteni, így azt ribizlivel helyettesítettem.. Ja, és mivel napraforgóolajat nem használok, azt is lecseréltem olívára.
A végeredmény? Elég annyi, hogy 10 percet alatt elfogyott mind? :) Aki szereti a gyümölcs hús párosítást az nem fog csalódni.

 Svéd áfonyás húsgombóc (20 db)

2 evőkanál olívaolaj
1 db vöröshagyma
1/2 teáskanál őrölt zöld kardamom
egy csipet őrölt szerecsendió
500 g darált marhahús
100 g aszalt vörösáfonya (NEM CUKROZOTT!!!)
1 tojássárgája
ízlés szerint só

100 g fagyasztott ribizli
1-2 evőkanál (nyírfa)cukor

Az apróra vágott vöröshagymát egy kanál olajon megpároljuk, majd megszórjuk kardamommal, szerecsendióval és magas lángon 1 percig pirítjuk. Félretesszük hűlni.
A marhahúst összekeverjük az aszalt vörösáfonyával, hozzáadjuk a tojássárgáját, a fűszeres hagymát, jól megsózzuk (ha, nem idegenkedünk tőle, akkor kóstoljuk is meg) és alaposan összedolgozzuk.
Kézzel kis gombócokat formázunk belőle, majd legalább 10 percre betesszük a hűtőbe pihenni.
A pihentetés után megforgatjuk a maradék olajban a húsgolyókat, végül 200 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.

A fagyott ribizlit megszórjuk a cukorral, alacsony lángon szétfőzzük és hagyjuk kicsit besűrűsödni.

A szószt is és húsgombócokat is melegen tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése