Fahéjas juharszirupos édesburgonya

Múlt héten futottam bele az axn black-en a Body Fuel műsorába, és ott ragadtam a tv előtt. Ritkán van ilyen, netes tv-néző vagyok, nem szeretem a reklámokat, no... :D
De most még a hirdetés-blokkokat is kibekkeltem, mert tényleg jó receptek, ötletek és tanácsok hangzottak el.
Talán egy hibát követtem el, hogy nem jegyzeteltem és emlékezetből, ahogy esik úgy puffan alapon készítettem el ezt az ételt. Nem baj, mert finom lett, csak az arányok valószínűleg eltérnek a műsorban elhangzottaktól.
Önmagában vagy könnyű salátával remek ebéd vagy vacsora.

Na, de miért pont fahéjas és juharszirupos?
A fahéj jótékony hatással van az emésztőrendszerre és  csökkenti a táplálék hatására felszabaduló inzulinszintet. (Forrás: wikipédia és webbeteg)
A juharszirup hasonlóan a mézhez sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. A kanadaiak büszkeségéről bővebben itt és itt olvashatsz bővebben, angolul tudóknak javaslom ezt is egy kis tanulmányozásra..
Orvosi vizsgálat bizonyítja, hogy a fahéj csökkenti a táplálékbevitel hatására felszabaduló inzulin szintjét az inzulinigény csökkenése által. Az erről szóló közlemény 2009. március 1-jén az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban jelent meg.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/cukorbetegseg/3587/uj-remeny-a-cukorbetegeknek-a-fahej
Orvosi vizsgálat bizonyítja, hogy a fahéj csökkenti a táplálékbevitel hatására felszabaduló inzulin szintjét az inzulinigény csökkenése által.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/cukorbetegseg/3587/uj-remeny-a-cukorbetegeknek-a-fahej
Orvosi vizsgálat bizonyítja, hogy a fahéj csökkenti a táplálékbevitel hatására felszabaduló inzulin szintjét az inzulinigény csökkenése által.

Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/cukorbetegseg/3587/uj-remeny-a-cukorbetegeknek-a-fahej


Fahéjas juharszirupos édesburgonya

4 db szépen megtermett édesburgonya (Aldiban szinte mindig van, olcsóbban, mint a Tescoban)
1 evőkanál juharszirup (Müller biorészleg akciótól függően 1200-1500 FT)
1 CSAPOTT teáskanál fahéj
ízlés szerint só
ízlés szerint frissen őrölt feketebors
2-3 evőkanál olívaolaj/szőlőmagolaj (Metroban kedvező áron fellelhető)/kókuszolaj


Az édesburgonyákat meghámozzuk, majd széltében, aztán hosszában félbedaraboljuk, végül felcsíkozzuk. (Vastag hasábokra)
Fogunk egy zacskót beletesszük a krumplit megszórjuk fahéjjal, sóval-borssal, meglocsoljuk a juharsziruppal és az olajjal, befogjuk a zacskó száját, majd alaposan összerázzuk.

Sütőpapírral bélelt tepsire rendezzük a burgonyát és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk 20-25 percre. Akkor tökéletes, ha imitt-amott megpirult.

1 megjegyzés: